چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 90896
منبع : خبرگزاری فارس

رقابت قمی‌ها در دومین لیگ مجازی کاتای ایران

قم نيوز : کاراته‌کاهای استان قم بعد از نتایج موفق در نخستین لیگ کاتای مجازی کشور آماده حضور در دومین دوره این مسابقات و کسب رتبه‌های برتر می‌شوند.
رقابت قمی‌ها در دومین لیگ مجازی کاتای ایران
رقابت قمی‌ها در دومین لیگ مجازی کاتای ایران
به گزارش قم نیوز وقتی شیوع ویروس کرونا از اسفند ماه سال 1398 برنامه تمام رویدادهای ورزشی را به هم ریخت و عملا برگزاری هرگونه رویداد ورزشی را به حالت تعلیق اجباری درآورد، برخی فدراسیون‌ها نظیر کاراته را سخت به تلاش و تکاپو واداشت تا چاره‌ای اندیشیده و ورزش قهرمانی را به حرکت دوباره درآورند.

اینگونه شد که فدراسیون کاراته به فکر برگزاری مسابقات مجازی در رشته کاتا افتاد و بعد از تجربه موفق برگزاری نخستین دوره این رقابت‌ها اکنون در تدارک برگزاری دومین دوره مسابقات مجازی کاتا و لیگ مجازی کاتای کشور است، در حالی که دومین دوره مسابقات مجازی کاتا کشور برای سبک‌های آزاد و لیگ مجازی کاتا کشور برای سبک‌های کنترلی برنامه‌ریزی شده است.

این در شرایطی است که مسوولیت سازمان لیگ فدراسیون کاراته را یکی از چهره‌های با سابقه کاراته قم یعنی ابوالقاسم پایدار بر عهده دارد و در واقع ایده برگزاری لیگ مجازی کاتا از ذهن خلاق این مربی با ارزش کاراته قم خارج شد و مورد استقبال کاتاروهای سراسر کشور قرار گرفت.

در شرایطی که فدراسیون کاراته و سازمان لیگ و مسابقات این فدراسیون قصد دارند دومین دوره مسابقات مجازی کاتا کشور را در هر دو بخش بانوان و آقایان برای سبک‌های آزاد و نخستین دوره مسابقات لیگ مجازی کاتا کشور را نیز به همین ترتیب برگزار کنند، این روزها کاراته‌کاهای قم مشغول تمرین برای این منظور هستند.

در دومین دوره مسابقات کاتا مجازی کشور، جامعه بزرگ بخش غیرکنترلی این رشته در تمام رده‌های سنی اعم از خردسالان، نونهالان، نوجوانان، جوانان، امید و بزرگسالان با یکدیگر رقابت می‌کنند، پیکارهایی که با شعار «همه با هم کرونا را شکست می‌دهیم» برنامه‌ریزی شده و در دو بخش کمربند زیر قهوه‌ای - مشکی و قهوه‌ای - مشکی به انجام می‌رسد.

همچنین نخستین دوره مسابقات لیگ مجازی کاتا کشور با عنوان «جام مدافعین سلامت» در چهار رده سنی خردسالان، نونهالان، نوجوانان و جوانان برگزار می‌شود و کاراته‌کاها در سه گروه کمربندی شامل قهوه‌ای و مشکی، سبز، آبی و بنفش و همچنین کمربند سفید، زرد و نارنجی مسابقه می‌دهند.

با تصمیم سازمان لیگ و مسابقات فدراسیون کاراته، هر تیم در هر یک از لیگ‌های مجازی کاتای کشور از سه کاتارو انفرادی تشکیل می‌شود و در هر مرحله سه کاتارو بر اساس ترکیب ارسالی مربی، کاتا معرفی شده را اجرا و ارسال می‌کنند، ضمن اینکه حداقل تعداد اعضا یک تیم دو و حداکثر آن 6 نفر پیش‌بینی شده است.

ثبت‌نام تیم‌ها در لیگ مجازی کاتا و کاراته‌کاهای علاقمند به حضور در دومین مسابقات قهرمانی کاتای مجازی سبک‌های غیر کنترلی تا سی‌ام مرداد ماه جریان دارد و کاتاروهای قم در حالی آماده حضور در این پیکارها می‌شوند که این روزها بحث ابطال مجمع انتخابات دی‌ماه سال 98 کاراته قم، این رشته را به حاشیه برده است.

انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcb0wb9.rhbg9piuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما