چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب : 90901
منبع : خبرگزاری تسنیم

صحن مسجد مقدس جمکران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد

قم نيوز : معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم گفت: چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری‌ها، نظارت و پایش می‌شود.
صحن مسجد مقدس جمکران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد
صحن مسجد مقدس جمکران در اختیار هیئات مذهبی قرار می‌گیرد
به گزارش قم نيوز یونس عالی پور پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و پاسخ به بحران در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی، گزارش عملکردی از فعالیت خود در رابطه با برگزاری جلسات توجیهی هیات‌های مذهبی ارائه داده که نشان می‌دهد دراین‌باره کارهای خوبی شکل‌گرفته است.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم افزود: در جلساتی با شورای هیات‌های مذهبی، به نظر می‌رسد وضعیت خوبی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی داشته باشیم و از همان روز اول نیز بسیاری از تناقضات در برگزاری آئین سوگواری و عزاداری برطرف می‌شود.

وی تصریح کرد:در ایام محرم، چگونگی رعایت پروتکل‌های بهداشتی در برگزاری مراسم عزاداری‌ها، نظارت و پایش می‌شود، به‌تازگی نیز ائمه جماعات و روسای هیات ها و شورای هیات‌های مذهبی نسبت به‌ضرورت رعایت این پروتکل‌ها توجیه شده‌اند.

عالی پور خاطرنشان کرد: با هیات‌های مذهبی که ضوابط بهداشتی را نپذیرند، و یا در مواجهه با رعایت پروتکل‌ها عناد به خرج دهند برخورد می‌شود، دراین‌باره مشکلاتی که وجود دارد را از طریق سازمان تبلیغات منتقل می‌کنیم.

وی بیان کرد: شورای هیات‌های مذهبی نیز وضعیت را به‌خوبی رصد می‌کنند، دراین‌باره مکاتباتی با دادستانی در رعایت ضوابط توسط هیات‌های مذهبی نیز مکاتباتی انجام‌شده است، درمجموع به نظر می‌رسد مشکل خاصی وجود ندارد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم اظهار داشت: شب گذشته در بازدید از مسجد مقدس جمکران، وضعیت ماسک زدن مردم مورد ارزیابی قرار گرفت که نسبت به گذشته بسیار خوب شده و به نظر می‌رسد به‌مرور نهادینه می‌شود.

وی گفت: هیات‌های مذهبی نیز همراهی خوبی در رعایت پروتکل‌ها دارند و آمادگی خود را در جهت تبیین ضوابط بهداشتی در آئین سوگواری و عزاداری اعلام کرده‌اند و فضای خوبی در همراهی هیات‌های مذهبی و مسئولان و سازمان تبلیغات اسلامی شکل‌گرفته است.

عالی پور افزود: هیات‌های مذهبی نیز انتظاراتی در همراهی مدیران و مسئولان دارند که در اختیار گذاشتن فضای باز توسط آموزش‌وپرورش و همراهی صمت در توزیع اقلام بهداشتی و مواد غذایی ازجمله این مطالبات است که در جهت پیگیری آن، مکاتباتی داشته‌ایم.

وی عنوان کرد: در خصوص فضاهای مسقف نیز نکاتی مطرح‌شده است برای نمونه برگزاری عزاداری در ورزشگاه‌ها که دارای سقف بلندی باشد بر اساس مصوبات امکان‌پذیر نیست و نباید در فضای بسته عزاداری اتفاق بیفتد.

معاون هماهنگی امور زائرین استانداری قم تصریح کرد: در خصوص فضای باز مسجد مقدس جمکران مشکلی وجود ندارد و هیات‌ها می‌توانند از فضای باز این مکان مقدس استفاده کنند، ضمن اینکه نظارت‌های مستمر تا پایان ایام محرم و صفر نیز تداوم دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciz3a3.t1auu2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما