پنجشنبه ۳۰ مرداد ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۳۵
کد مطلب : 90912
منبع : خبرگزاری فارس

افتتاح نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم

قم نيوز : مدیرکل حفاظت محیط زیست استان قم گفت: نخستین دفتر خدمات محیط زیستی غیردولتی در استان قم به عنوان یکی از استان های پیشرو در این زمینه، در هفته دولت به صورت رسمی افتتاح می شود.
افتتاح نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم
افتتاح نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم
به گزارش قم نیوز سید رضا موسوی مشکینی در جلسه بررسی شرح خدمات نخستین دفتر خدمات محیط زیستی غیردولتی در قم گفت: بسیاری از واحدهای صنعتی با وجود تمایل به رعایت ضوابط و مؤلفه های زیست محیطی، از نبود دانش و آگاهی های لازم در این رابطه ضربه می‌خورند.

وی با اشاره به قانون هوای پاک و لزوم بکارگیری کارشناسان HSE در واحدهای صنعتی بالای 50 نفر، خاطرنشان کرد: با توجه به فعالیت گسترده واحدهای کوچک و متوسط در استان قم، اجرای این مصوبه در واحدهای با اشتغالزایی بالای 10 نفر نیز بسیار اهمیت دارد که با توجه به محدودیت ها و مشکلات اقتصادی، اجرای این مصوبه با کندی همراه است.

وی با اشاره به تشکیل نخستین دفتر خدمات محیط زیستی در قم به عنوان یکی از استان های پیشرو در این رابطه، از افتتاح رسمی این مجموعه در هفته دولت خبر داد و گفت: این دفاتر می توانند با شناسایی موانع، مشکلات و آسیب ها و نیز ارائه راهکارهای مناسب تخصصی، در تحقق اهداف و سیاست های زیست محیطی در جامعه مؤثر واقع شوند.

وی بر ضرورت فهم و اجرای درست دستورالعمل ها و ضوابط زیست محیطی در واحدهای صنعتی تأکید کرد و گفت: دفاتر خدمات محیط زیستی، می‌توانند با دانش و آگاهی لازم و امانتداری، متضمن اجرای قوانین و دستیابی به شاخص‌های زیست محیطی در کشور باشند و از این جهت ظرفیت بسیار مناسبی بوده که باید مورد حمایت قرار بگیرند.

در این جلسه که با حضور حسن بختیاری نائب رئیس شورای اسلامی شهر مقدس قم و عباس خرمی رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی، منابع طبیعی و محیط زیست استان قم برگزار شد، موضوع کنترل، نظارت و پایش واحدهای آلاینده زیست محیطی، ساختمان های سبز و قوانین و ضوابط زیست محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcauono.49nw615kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما