کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بیانیه جمعیت العمل الاسلامی بحرین به مناسبت آغاز ماه محرم؛

سوءاستفاده آل‌خلیفه از کرونا برای سرکوب شعائر حسینی

خبرگزاری حوزه نیوز , 1 شهريور 1399 ساعت 23:18

جمعیت العمل بحرین تاکید کرد: ملت ما امروز در برابر چالش های جدیدی از جمله تلاش برای محاصره موسم عاشورا، محدود کردن حضور گسترده فرهنگی و سوء استفاده از بیماری واگیر دار جهانی کرونا قرار دارد و در برابر تحمیل خواسته های حکومت می ایستد.


به گزارش قم نیوز محرم امسال در تمام کشورهای جهان  به خاطر شیوع کرونا به شیوه دیگری متفاوت از سال های گذشته برگزار می شود. در این بین برخی از رژیم های طاغوتی همچون آل خلیفه در بحرین به دنبال سوء  استفاده از این شرایط هستند تا شعائر حسینی را کم رنگ و یا خاموش کنند.

جمعیت العمل الاسلامی بحرین به مناسبت فرا رسیدن ماه محرم الحرام بیانیه ای به شرح ذیل را صادر نموده است؛

بسم الله الرحمن الرحیم

قال الإمام الحسین علیه السلام: "إنما خرجت لطلب الإصلاح فی أمة جدی، أرید أن آمر بالمعروف وأنهی عن المنکر"

ملت ما این روزها یاد عاشورای امام حسین (ع) را گرامی می دارند. حماسه کربلا درهایش را به روی دانشجویان این مکتب باز می کند تا درس فداکاری، ایثار، عزت ، کرامت ، آزادگی ، عدالت ، شهامت و عدم تسلیم در برابر ظلم و جور را بدهد. جهان بار دیگر سر شار از شعار ابدی که امام حسین (ع) می شود که فرمود: هیهات منا الذله" .

به غیر از آنکه عاشورای امسال نسبت به سال های گذشته به خاطر مواجه شدن با چالش های پیش آمده متمایز شده، ملت ما همچنان با ظلم به خاطر کرامت، حقوق و آزادیش مواجه است و با نظام ظلم، بی عدالتی و فساد در مبارزه است و در این راه فداکاری های عظیمی را تقدیم کرده است. ملت ما امروز در برابر چالش های جدیدی از جمله تلاش برای محاصره موسم عاشورا، محدود کردن حضور گسترده فرهنگی و سوء استفاده از بیماری واگیر دار جهانی کرونا برای تحمیل خواسته های حکومت می ایستد.

جمعیت الاسلامی (امل) به ملت بحرین و تمام ملت های جهان این مناسبت غم بار را تسلیت می گوید  و تاکید می کند که تمام چالش های قدیمی و جدید به منظور مصادر اراده امت در جهت مصالح حکومت فساد و استبداد مطلقه است. همانطور که رهبر قیام عاشورا امام حسین(ع) فرمودند: ""ألا وأن هؤلاء قد لزموا طاعة الشیطان وترکوا طاعة الرحمن، وأظهروا الفساد، وعطلوا الحدود، واستأثروا بالفیئ، وأحلوا حرام الله وحرموا حلاله، وأنا أحق من غیر" هان‌ای مردم! این گروه بنی امیه به طاعت شیطان پایبند شده و از پیروی خداوند سرپیچی کرده‌اند، فساد را آشکار ساخته و حدود الهی را تعطیل کرده‌اند. آنان بیت المال را به انحصار خویش درآورده، حرام خدا را حلال و حلال خدا را حرام شمرده‌اند و من (که فرزند رسول خدایم) به قیام برای تغییر این اوضاع، از همه کس سزاوارترم."

ای ملت انقلابی و حسینی بحرین این سخنان امام حسین(ع) همچنان طغیان گران را مضطرب نموده و به وحشت می اندازد؛ بنابراین آن ها در تلاشند تا این سخنان را تا آنجا که بتوانند از بین ببرند و یا خاموش کنند، پس آگاه باشید، این طغیان گران بحرین بیماری مسری کرونا را همچون پلی برای اجرای نقشه های قدیم و جدید خود قرار می دهند و اقدام به محاصره و از بین بردن مظاهر شعائر حسینی می کنند. به جای آن که بیماری مسری کرونا را به خاطر عاشورا محاصره کنند ،اقدام به محاصره عاشورا به خاطر بیماری کرونا می کنند.

خانه هر بحرینی یک حسینیه می شود

امروز شما باید به عنوان مردمی که همواره این شعائر را احیا می کردید و از کربلا درس قیام علیه طغیان گران گرفتید؛ نقشه های رژیم بدخواه و معاند را به فرصت احیای استثنایی تبدیل کنید که تاکنون در بحرین نمونه ای نداشته است و از طریق زنده نگه داشتن موسم عاشورا با بهترین روش متناسب با این رویداد بزرگ و تبدیل خانه هایتان به محل عزا و سوگواری و دعوت از قاریان و واعظان به خانه هایتان و سخنرانی برای هر خانواده و نصب پرچم های سیاه بر سر منازل و خیابان ها و انتشار و افزایش  فعالیت ها، گسترش مظاهر عاشورایی در هر مکان تلاش کنید تا نقشه های حکومت به روش مخرب در جلوگیری از حضور مردم در مجالس عزای امام حسین(ع) ،شکست دهید.

ملت ما که از پدر خود امام حسین(ع) و کربلا بخشش را آموخته، امروز مطالبه مبارزه با ویروس کرونا را دارد و نمی خواهد اقدامات بهداشتی را زیر پا بگذارد، بلکه به دنبال وسایل مناسبی است که خانه هایشان را حسینیه و مراکزی برای مقابله با برنامه های دشمنان قرار دهند. جامعه ما جامعه ای است که در برابر همه انواع سلطه و ظلم و بی عدالتی مقاوم است، بایستی سخنان حضرت زینب(س) که همچون صاعقه است را مجسم کنیم؛ "فکد کیدک واسع سعیک، وناصب جهدک، فو الله لا تمحو ذکرنا، ولا تمیت وحینا، ولا یرحض عنک عارها، وهل رأیک الا فند وأیامک الا عدد، وجمعک إلا بدد، یوم ینادی المنادی ألا لعنة الله علی الظالمین". " هر کید و مکر، و هر سعی و تلاش که داری به کار بند، سوگند به خدای که هرگز نمی‌توانی، یاد و نام ما را محو و وحی ما را بمیرانی، چه دوران ما را درک نکرده، این عار و ننگ از تو زدوده نگردد. آیا جز این است که رأی تو سست است و باطل، و روزگارت محدود و اندک، و جمعیت تو پراکنده گردد، آری، آن روز که ندا رسد: أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَی الظَّالِمِینَ".  

"السلام علی الحسین

وعلی علی ابن الحسین

وعلی أولاد الحسین

وعلی أصحاب الحسین"

جمعیة العمل الاسلامی "أمل"

المنامة –بحرین اشغالی
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 90958

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/90958/سوءاستفاده-آل-خلیفه-کرونا-سرکوب-شعائر-حسینی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir