يکشنبه ۲ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۳۳
کد مطلب : 90974
منبع : خبرگزاری مهر
استاندار قم مطرح کرد؛

بی‌رغبتی فعالان گردشگری به تسهیلات کرونا/قم به فرودگاه نیاز دارد

قم نيوز : استاندار قم گفت: با وجود آسیب شدیدی که بخش گردشگری و فعالان گردشگری از کرونا دیدند رغبتی به تسهیلات کرونایی دولت ندارند.
بی‌رغبتی فعالان گردشگری به تسهیلات کرونا/قم به فرودگاه نیاز دارد
بی‌رغبتی فعالان گردشگری به تسهیلات کرونا/قم به فرودگاه نیاز دارد
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست عصر شنبه در نشست خبری که هم زمان با هفته دولت در سالن کرامت استانداری قم برگزار شد گزارشی از وضعیت یک ساله استان در حوزه‌های مختلف سیاسی، امنیتی و عمرانی و فرهنگی و اجتماعی ارائه کرد و گفت: در طول این یک سال کشور دستخوش حوادث و مشکلاتی از جمله تحریم ناعادلانه، انتخابات، و بحران کرونا که تاکنون استان و کشور را درگیر خود کرده است.

به گفته وی، برگزاری یک انتخابات مطلوب با مشارکت حداکثری مردم نقطه عطف حوادث سال گذشته بود درست در همان زمان که آماده برگزاری انتخابت بودیم با بحران کرونا درگیر و جز استان‌هایی بودیم که این بحران را شناسایی و اطلاع داد اما با وجود همه مشکلات و بحران استان روند رو به آرامی را پشت سر گذاشت و جز استان‌های آرام کشور بود.

برنامه‌های استان برای جبران آسیب گردشگری

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی بر اینکه بخش گردشگری استان را کرونا فلج کرده و برای جبران این آسیب چه برنامه‌ای دارید بیان کرد: قم یک استان گردشگر پذیر است و ۶۰ درصد از اقتصاد استان هم به بخش خدمات ارتباط دارد لذا این آسیب و ضربه درست زمانی اتفاق افتاد که گردشگری قم در اوج قرار داشت.

سرمست بیان کرد: جلساتی با فعالان گردشگری و بخش خصوصی برای پیگیری میزان این آسیب برگزار شد این آسیب نه تنها در قم بلکه در کشور و حتی دنیا را درگیر خود کرده است و بخش گردشگری در همه دنیا متضرر شد برای جبران خسارت‌ها بخش گردشگری پیشنهادها و برنامه‌هایی به مسئولان ملی داده شده است.

وی با اشاره به اینکه اغلب پیشنهادات و برنامه‌ها لحاظ و مورد توجه قرار گرفته است گفت: مشاغلی هم که در این زمینه آسیب دیده‌اند ۶۴۲ میلیارد تومان بسته حمایتی از سوی دولت داده شد اما فعالان گردشگری قم رغبتی به این بسته‌های حمایتی ندارند.

سرمست افزود: با توجه به اینکه پایان کرونا هم مشخص نیست لذا بیشترین ضربه را کرونا به این بخش وارد کرده است برای آینده این بخش هم طرح‌هایی داریم که بر اساس واقع‌بینانه باید آسیب شناسی شوند هرچند بانک‌ها و برخی مدیران اجرایی در این زمینه کوتاهی هم دارند عدم اقبال باید بررسی شود یا به دلیل شرایط تسهیلات بوده و یا شاخص‌های دیگری باعث این بی رغبتی شده است.

چالش قم با کمبود مراکز تفریحی گردشگری

استاندار قم در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره اینکه از چالش که با آن در قم روبرو هستیم کمبود بوستان‌، فضای سبز و مکان‌های تفریحی است در قم به شدت با این کمبودها روبرو هستیم در حالی که در افزایش نشاط اجتماعی و گردشگری نقش مهمی دارد.

سرمست افزود: از نظر شناسایی ظرفیت‌های گردشگری در قم تنها یک بخش از گردشگری آن هم گردشگری زیارتی اهمیت داده شده است و از دیگر ظرفیت‌ها غفلت شده اطراف قم به لحاظ گردشگری ظرفیت خوبی دارد باید در این زمینه هم فعالیت کنیم با توجه به وضعیت تک شهرستانی بودن قم توازنی بین اعتبارات و خدمات دیده نمی‌شود.

وی عنوان کرد: حاشیه شهر قم نادیده گرفته شده است و در زمینه اختصاص اعتبارات به دلیل تک شهرستانی آسیب جدی دیدیم.

جدیت در پیگیری پروژه مترو، فرودگاه و منوریل

استاندار قم در این نشست به پروژه‌هایی هم که با گذشت چندین سال هنوز به اتمام نرسیده اشاره کرد و گفت: در بحث مترو همه مسئولان استان در تلاش هستند که خط یک و فاز نخست این پروژه تا پایان دولت تدبیر وامید به بهره برداری برسد و در الویت کاری من قرار دارد منوریل هم در سطح شهری و ملی تعیین تکلیف می‌کنیم ولی هیچ وعده‌ای نمی‌دهیم.

سرمست با اشاره به جلساتی که با نمایندگان مجلس و معاون اول رئیس جمهور برای فرودگاه گذاشته شده گفت: در زمینه فرودگاه هم ۳ کار را دنبال می‌کنیم اینکه در ابتدا حکم دادگاه مبنی بر اینکه این پرونده حکم مبارزه با فساد اقتصادی گرفته باید با هماهنگی با دستگاه قضائی پیگیر رفع این مشکل باشیم.

وی با اشاره به اینکه گفته شده قم نزدیک فرودگاه امام خمینی است و نیازی به فرودگاه ندارد و گفت: قم یک کلان شهر زیارتی است و برای ترانزیت کالا و گردشگر نیاز به فرودگاه دارد این مسئله را قدم به قدم پیگیری می‌کنیم.

سرمست در پایان از اصحاب رسانه برای همراهی در آگاهی سازی و تولید خبر در بحران کرونا تقدیر و تشکر کرد.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdci53a3.t1auy2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما

محمد حقیقی
آقای سرمست مردم را چی فرض کردید چرا اینقدر دروغ بس نیست الان گردشگری قم صفر شده وبیشتر کاسب های قم بیچاره شدن وبه دلیل اقتصاد خراب زیر بار گرانی کمر خم کرده اند بارها به بانک رفته ایم برای وام مسخره میکنن می گویند وام کرونایی چه صیغه ای هست مسولین حرف الکی میزنن خجالت بکشید بعد می گویید مردم استقبال نکردن دروغ تا چه حد