سه شنبه ۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۴۶
کد مطلب : 91024
منبع : خبرگزاری فارس

احیای موقوفات متناسب با شرایط روز انجام شود

قم نيوز : نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای موقوفات باید متناسب با شرایط روز قرار بگیرد گفت: اجاره بهای املاک وقفی باید در این چارچوب تعیین شود و متولی هم اجازه بذل و بخشش در این زمینه را ندارد.
احیای موقوفات متناسب با شرایط روز انجام شود
احیای موقوفات متناسب با شرایط روز انجام شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری در دیدار با مدیرکل اوقاف استان قم اظهار کرد: در زمینه کار اوقاف، یکی از مهمترین امور شناسایی موقوفاتی است که در دست افراد مختلف قرار دارد و بدون پرداخت اجاره بها، از آنها بهره‌برداری می‌شود.

وی افزود: لازم است اسناد این موقوفات به دقت مورد بررسی قرار بگیرند و در مرحله بعد، احیای آنها را در دستور کار قرار داد.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه احیای موقوفات باید متناسب با شرایط روز قرار بگیرد گفت: اجاره بهای املاک وقفی باید در این چارچوب تعیین شود و متولی هم اجازه بذل و بخشش در این زمینه را ندارد.

وی ادامه داد: موقوفات دارای مصارفی هستند که اگر در احیای آنها و استفاده حداکثری از آنها کوتاهی شود، در حق مردم اجحاف شده است.

ذوالنوری با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب نسبت به مسئله وقف و بقاع متبرکه حساسیت ویژه‌ای دارند گفت: به فرموده ایشان آستان مقدس امامزادگان باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند و در دوره‌های مختلف هم اقدامات گسترده‌ای در این زمینه صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: لازم است در شناساندن بقاع متبرکه به ویژه امامزادگانی که برای مردم ناشناخته مانده‌اند، تلاش بیشتری صورت بگیرد زیرا بقاع متبرکه همواره ملجأ و پناهگاه مردم بوده‌اند و نیازهای روحی و روانی مردم را تامین کرده‌اند.

وی با بیان اینکه در مسیر زندگی باید با دقت فراوان حرکت کنیم زیرا هر لحظه امکان خطا و لغزش وجود دارد عنوان کرد: در زمینه موقوفات باید با دقت و وسواس فراوان عمل کرد زیرا پای حق‌الناس در میان است.

ذوالنوری تصریح کرد: نمایندگان مجلس آماده همکاری با سازمان اوقاف هستند تا متولیان وقف بتوانند با حداکثر توان و با بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها، به رسالت خود بپردازند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfjxd1.w6dy0agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما