چهارشنبه ۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۰۲
کد مطلب : 91049
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدارس قم در هر شرایطی از 15 شهریور ماه بازگشایی می‌شوند

قم نيوز : معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: پروژه بازگشایی مدارس از نیمه شهریورماه با توجه به وضعیت و شرایط استان به‌صورت حضوری یا غیرحضوری رسماً آغاز می‌شود.
مدارس قم در هر شرایطی از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند
مدارس قم در هر شرایطی از ۱۵ شهریور ماه بازگشایی می‌شوند
به گزارش قم نیوز علیرضا یاری در گفت‌وگو با خبرنگاران با اشاره به بازگشایی مدارس در استان اظهار داشت: نیمه شهریورماه پروژه بازگشایی مدارس را با تصویب ستاد ملی مبارزه با کرونا رسماً آغاز می‌کنیم که با توجه به شرایط حاکم بر کشور منتظر اعلام نهایی وضعیت‌ها توسط ستادهای استانی هستیم، البته در هر شرایطی در وضعیت‌های قرمز، زرد و سفید به‌صورت حضوری یا غیرحضوری مدارس بازگشایی خواهد شد.

معاون آموزش و پرورش استان قم با بیان نحوه آموزش در وضعیت‌های مختلف تصریح کرد: در وضعیت قرمز شبکه مجازی شاد با عنوان پیام‌رسان اختصاصی آموزش و پرورش راه‌اندازی شده و در طیفی بسیار گسترده با حجم 15 میلیون کاربر به ثبت رسیده که رخداد بزرگی در این زمینه بود.

وی با تأکید بر اقدامات صورت گرفته در بحث بازگشایی مدارس عنوان کرد: کلیه همکاران، مدیران و عوامل اداری مناطق، نواحی و مدیران مدارس برای آمادگی بازگشایی مدارس کاملاً توجیه شدند تا در نیمه شهریورماه علیرغم دغدغه‌ها و تمام محدودیت‌ها و نگرانی اولیاء و دانش آموزان اتفاق باشکوهی را رقم بزنیم.

به گفته یاری کادر اداری با تقسیم‌کار مأموریت و مسئولیت پوشش مشکلات 10 تا 15 مدرسه را بر عهده‌دارند تا با احصا کامل وضعیت مدارس از تعمیرات و تجهیز امکانات لازم در بخش‌های مختلف در کنار مدیر مدرسه و مسئولان مناطق و نواحی آموزش و پرورش مشکلات را مرتفع کنند.

 افزایش 79 دهم درصدی نمره آزمون‌های نهایی

وی با اشاره به تشکیل کارگروه‌های رسیدگی به امورات مدارس افزود: علاوه بر کارگروه‌های تعمیر و تجهیز، تأیید صلاحیت، نظارت ارزشیابی، ساماندهی نیروی انسانی، تبلیغ و اطلاع‌رسانی، کارگروه فضای مجازی و سواد رسانه‌ای همچنین بهداشت و تندرستی نیز برای اداره بهتر امور تشکیل‌شده است.

یاری درزمینهٔ برگزاری امتحانات نهایی خاطرنشان کرد: نمره آزمون‌های نهایی استان نسبت به سال گذشته 79 دهم درصد افزایش داشته و باوجوداینکه میانگین سطح دشواری سؤالات بسیار بالا بوده اما خروجی استان در این آزمون در سطح قابل قبولی قرار داشت.

معاون آموزش و پرورش استان قم با بیان اقدامات آموزشی در فضای مجازی گفت: 85 درصد دانش آموزان تحت پوشش آموزش در فضای مجازی قرار گرفتند و در مناطق محروم و روستاها که چنین امکانی وجود نداشت نیز آموزش با تهیه و تحویل جزوه و درس‌نامه به درب منازل آن‌ها صورت گرفت.

وی درزمینهٔ آموزش‌های غیرحضوری در وضعیت قرمز یادآور شد: گروه‌های آموزشی آموزش و پرورش که متولیان تولید محتوی هستند مطالب تمام دروس را به‌صورت مجازی در شبکه شاد و سایت‌های قابل‌دسترسی و همگام ادارات آموزش و پرورش نواحی و مناطق ارائه می‌دهند.

 کیفیت ارائه خدمات آموزشی درگرو رعایت عدالت آموزشی

به گفته یاری در صورت پایداری این شرایط شبکه آموزش، معارف و چهارم سیما از نیمه شهریورماه در ساعت‌های مختلف، دروس تمامی پایه‌های تحصیلی را آموزش می‌دهند، هرچند آموزش‌های تلویزیونی به دلیل ارتباط یک‌طرفه جایگزین آموزش حضوری نبوده اما مکمل بحث آموزش خواهد بود.

وی آموزش در وضعیت زرد را به‌صورت نیمه‌حضوری دانست و گفت: با توجه به اعلام ستاد مقابله با بیماری کرونا در وضعیت زرد آموزش به‌صورت یک روز در میان ارائه می‌شود، به‌نحوی‌که کلاس‌های با تراکم بالا به دو گروه تقسیم‌شده و در روزهای مشخص ایام هفته تحت آموزش قرار می‌گیرند.

معاون آموزش و پرورش استان قم رعایت عدالت آموزشی را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی وزارت در وضعیت زرد حداقل دو روز و حداکثر سه روز در هفته دانش آموزان در مدرسه حضور دارند که در صورت لزوم برای روزهای پنج‌شنبه نیز برنامه‌ریزی می‌شود.

وی با تأکید بر اهمیت سلامت دانش آموزان ابراز کرد: با توجه به شرایط پیش رو برنامه هفتگی مدارس آماده و کلاس‌بندی و اقدامات لازم برای حضور دانش آموزان برنامه‌ریزی‌شده است همکاران ما نیز می‌توانند از زمان‌های اعلام‌شده برای ارائه آموزش بهتر بهره ببرند.

یاری با درخواست از والدینی که تاکنون اقدام به ثبت‌نام دانش آموزان نکرده‌اند، یادآور شد: اولیای دانش آموزان تا 10شهریورماه تنها فرصت ثبت‌نام و دریافت کتاب دارند که اگر ثبت‌نام دانش آموزان انجام نشود آنان به‌عنوان جامانده از تحصیل در نظر گرفته می‌شوند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccoxqo.2bqs08laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما

اصلا قرار نبود مدارس باز بشه و قرار بود آنلاین باشه همه چی و به مردم تحمیل میکنید ما از جونمون سیر نشدیم