پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب : 91064
منبع : خبرگزاری فارس

ارائه نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در قم

قم نيوز : رییس دانشگاه شهاب دانش قم گفت: نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در قم در دانشگاه شهاب دانش ارائه شد و تلاش بر این است که ادامه فعالیت‌ها در این عرصه نیازمحور پیش رود.
ارائه نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در قم
ارائه نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در قم
به گزارش قم نیوز مهدی کراری در نشست خبری که ظهر امروز به مناسبت هفته دولت با حضور اهالی رسانه در سالن جلسات دانشگاه شهاب دانش برگزار شد ضمن عرض تسلیت به مناسبت ایام سوگواری محرم و گرامیداشت هفته دولت اظهار کرد: دانشگاه شهاب دانش قم در سال 1385 ابتدا با عنوان مؤسسه آموزش عالی فعالیت خود را آغاز کرد و از همان ابتدا با حضور اساتید شایسته شتاب خوبی در پیش گرفت.

وی اضافه کرد: مؤسسه آموزش عالی شهاب دانش در سال 1396 با جذب هیأت علمی کافی و ایجاد ساختار و فضای کافی به دانشگاه تبدیل شد.

رییس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان اینکه در حال حاضر سه هزار و 300 دانشجو در حال تحصیل در این دانشگاه هستند افزود: اکنون 10 مقطع کاردانی پیوسته، 15 کاردانی به کارشناسی، 23 گرایش‌ و رشته‌های مختلف کارشناسی و ... در این دانشگاه وجود دارد.

کراری اذعان کرد: اعتقاد استاندار قم برا این است که ارتباط دانشگاه‌ها و صنعت می‌تواند نتایج مطلوبی برای صنایع به همراه داشته باشد از این رو در راستای توسعه ارتباط دانشگاه شهاب دانش با بخش صنعت استان تلاش های متعددی انجام می‌دهد.

وی بیان کرد: گرچه از لحاظ مالی برای حمایت از پروژه‌های مختلف سختی‌هایی وجود دارد ولی تلاش‌ها بر این است که صنایع مورد نیاز استان حتماً مورد پیگیری قرار گیرد.

رییس دانشگاه شهاب دانش قم عنوان کرد: مدتی است که مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش‌ راه‌اندازی شده است و فراخوان برای ارائه طرح‌های مختلف نیز ابلاغ شده است.

کراری از افتتاح طرح احداث مرکز نوآوری دانشگاه شهاب دانش در محل طبقه بالای سالن آمفی تئاتر این دانشگاه در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: احتمال دارد این طرح تا سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی تصریح کرد: تولیدات داخلی با همکاری مراکز نوآوری می‌توانند رشد بهتر و سریعتری در پیش گیرند.

رییس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان اینکه فعالیت‌ها در رشته هوش مصنوعی در دانشگاه شهاب دانش بسیار با کیفیت، پیشرفته و به روز است ادامه داد: نخستین مدرک رشته دکترا با گرایش «هوش مصنوعی» در قم در دانشگاه شهاب دانش ارائه شد و تلاش بر این است که ادامه فعالیت‌ها در این عرصه نیازمحور پیش رود.

کراری اضافه کرد: سختی های بسیاری برای ارائه مدرک دکتری وجود دارد ولی خوشبختانه با پیگیری‌های مرتب و تلاش‌های پی‌درپی‌ این مسئله در دانشگاه شهاب دانش حاصل شد.

وی تشریح کرد: کرونا لطمه شدیدی به دانشگاه‌ها وارد کرد و دانشجویان را از شور و حال انداخت.

رییس دانشگاه شهاب دانش قم عنوان کرد: زمانی که اعلام شد به دلیل شیوع بیماری کرونا امکان برگزاری کلاس‌های دانشگاه به صورت حضوری وجود ندارد با سرعت سیستم کلاس مجازی در دانشگاه شهاب دانش راه اندازی شد.

کراری بیان کرد: عده زیادی گمان می‌کردند محدودیت‌های آموزشی که به دلیل شیوع کرونا اعمال شده است به زودی تمام می‎شود و کلاس‌ها به حالت عادی بر می‌گردد ولی تا کنون ادامه یافته است و مشخص نیست تا چه زمانی ادامه یابد.

وی ادامه داد: تفاوت دانشگاه‌های دولتی با دانشگاه‌های غیر دولتی مانند شهاب دانش این است که بخش زیادی از دانشجویان دانشگاه‌های دولتی غیربومی هستند و با مشکل خوابگاه مواجه هستند ولی اغلب دانشجویان دانشگاه شهاب دانش بومی هستند و از این رو با مشکلات کم‌تری در این زمینه دست و پنجه نرم می‌کنند.

رییس دانشگاه شهاب دانش قم با بیان اینکه امکان آموزش حضوری در دانشگاه در حال حاضر وجود ندارد افزود: با این وجود قرار بر این است که بعد از برگزاری سه جلسه آموزش مجازی یک جلسه حضوری برای مرور و رفع اشکال دانشجویان برگزار شود.

کراری از برگزاری کلاس‌های درس به صورت فشرده در ایام شیوع کرونا خبر داد و گفت: برخی رشته‌ها مثل معماری که نیاز به حضور بیشتر دارند اجازه حضور بیشتر اساتید و دانشجویان ضمن رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی صادر شده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر واکنش دانشجویان نسبت به برگزاری کلاس‌های درس به صورت مجازی عنوان کرد: در ابتدای راه دانشجویان نسبت به برگزاری کلاس‌های مجازی گلایه‌مند بودند چون تمرکز کافی در این کلاس‌ها نداشتند ولی کم کم این نوع آموزش برای آنان نهادینه شد و مسائل مختلف رفع شد و چون دانشجویان ارتباط بیشتری با برگزاری این نوع کلاس‌ها برقرار کردند نظرات آنان نیز نسبت به برگزاری کلاس های مجازی تغییر مثبت یافت.

رییس دانشگاه شهاب دانش قم ضمن ابراز رضایت از کیفیت و نحوه برگزاری امتحانات مجازی دانشجویان دانشگاه شهاب دانش گفت: تلاش‌ها بر این است در ترم‌های آینده برگزاری امتحانات از کیفیت بیشتری برخوردار شوند.

کراری در ادامه در پاسخ به سؤال یکی دیگر از خبرنگاران حاضر در جلسه پیرامون راه حل مسؤولان دانشگاه برای رفع نیاز دانشجویان غیر بومی به خوابگاه بیان کرد: چون جمعیت دانشجویان خوابگاهی شهاب دانش خیلی کم است با خوابگاه دانشگاه مفید برای اسکان دانشجویان غیر بومی شهاب دانش قرارداد بسته شده است و هماهنگی‌های لازم در این راستا انجام شده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjxyeh.uqevmzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما