پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۳۰
کد مطلب : 91071
منبع : خبرگزاری تسنیم

دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقال اجساد متوفیان کرونایی به خارج از شهر مخالف است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: مخالف انتقال اجساد متوفی کرونایی به خارج از شهر هستیم مگر آن‌که در مواردی خاص مجبور به این کار باشیم.
دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقال اجساد متوفیان کرونایی به خارج از شهر مخالف است
دانشگاه علوم پزشکی قم با انتقال اجساد متوفیان کرونایی به خارج از شهر مخالف است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری ،هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: فاصله گذاری اجتماعی در برخی از هیئت‌ها به خوبی رعایت می‌شود، البته اگر هیئت‌هایی نسبت به رعایت پروتکل‌ها توجهی ندارند تذکرات لازم ارائه می‌شود تا سلامت مردم را حفظ کنیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تعداد بازرسی از مطب‌ها در دو هفته اخیر 283 مورد بوده که نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل به بیش از 82 درصد رسیده است، همچنین در داروخانه‌ها نیز 80 مورد بازدید اتفاق افتاد که میزان رعایت پروتکل‌ها در داروخانه‌ها بیش از 80 درصد ارزیابی شد.

وی تصریح کرد: همراهی نیروی انتظامی و اماکن در این مدت بسیار خوب بوده است؛ در این راستا پس از بارها تذکر برخورد جدی را آغاز کرده‌ایم و روز گذشته مجبور به پلمب یکی از شعب بانک‌ها در قم شدیم. انتظار می رود سیستم‌های دولتی و ادارات در راس رعایت پروتکل‌ها باشند و نظارت بر دستگاهها و ادارات و بانک‌های دولتی افزایش یابد.

قدیر در ادامه بیان کرد: مخالف انتقال اجساد متوفیان کرونایی به خارج از شهر هستیم، اما گاهی در موارد خاص با رعایت بهداشت و حضور ناظران می‌توان این کار را انجام داد اما به طور کلی وضعیت نظارت به دشواری انجام می‌شود و اگر در مواردی خاص مجبور به انتقال باشیم براساس قانون نمی‌توان به همه تعمیم داد.

وی خاطرنشان کرد: نظارت بر ارگان‌های دولتی و دستگاهها شدید‌تر می شود، دستگاههای دولتی موظف هستند فاصله گذاری اجتماعی را مورد توجه قرار دهند و در ارزیابی‌ها مشارکت داشته باشند؛ در برخی از دستگاهها بیش از 90 درصد از دستورالعمل‌های بهداشتی رعایت می‌شود و برخی از ادارات در پایش، امتیازات خوبی را کسب کرده اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم عنوان کرد: از دو هفته گذشته تاکنون 125 مورد اخطاریه به ادارات و دستگاه‌های دولتی و بانک‌ها و دفاتر پیشخوان و آموزشگاهها و فروشگاهها و کافی‌نت‌ها صادر شده است.

وی تصریح کرد: تعداد تست‌های مثبت بین افراد مشکوک بالای 50 درصد است و مراقبت های لازم باید اتفاق بیفتد تا مانع از شیوع کرونا باشیم، در این باره مناطق براساس میزان شیوع احصا شده و در برخی مناطق نیاز به رعایت بیشتر پروتکل‌ها و افزایش نظارت داریم.

قدیر گفت: با توجه به برگزاری چند آمون مهم در برخی از مراکز و شعبات قم، از 98 تا صد در صد رعایت پروتکل‌ها را شاهد بوده‌ایم که رضایت بخش است و قم از نظر رعایت پروتکل ها در برگزاری آزمون ها رتبه اول را کسب کرد.

وی افزود: استفاده مردم از ماسک در مراکز عمومی 71 درصد شده است که نسبت به هفته قبل 4 درصد افزایش داشته، همچنین استفاده متصدیان در واحدهای صنفی از 65 به 73 درصد و متصدیان واحدهای صنعتی از 80 به 90 درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: استفاده شاغلین بانک‌ها از ماسک به 92 درصد رسیده و 73 درصد مردم در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

وی بیان کرد: در روزهای اخیر مرکز بهداشت وارد فاز سوم غربالگری شده و با یک به یک افراد تماس گرفته می شود و وضعیت سلامت را احصاء می‌کنیم؛ تاکنون 18 درصد از مردم در غربالگری قرار گرفتند و این غربالگری آثار مثبتی در کنترل بیماری و امید بخشی به مردم دارد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzvnw.23nzqdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما