پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۴۵
کد مطلب : 91083
منبع : خبرگزاری مهر
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم:

۲۰ درصد از داروخانه های قم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: بر اساس بازرسی بعمل آمده حدود ۸۲ درصد از مطب ها و ۸۰ درصد از داروخانه ها پروتکل های بهداشتی را رعایت میکنند.
۲۰ درصد از داروخانه های قم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند
۲۰ درصد از داروخانه های قم پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی کنند
به گزارش قم نیوز محمد رضا قدیر ظهر پنچ شنبه در جلسه ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران که در تالار کرامت استانداری قم برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر بیمار کرونایی قم بین ۳۶۰ تا ۳۸۰ نفر هستند که وضعیت حدود ۶۰ بیمار بستری شده وخیم است.

وی با بیان اینکه روزانه بین سه تا پنج نفر بر اثر کرونا جان خود را از دست می‌دهند، افزود: تعداد بستری‌های روزانه کرونایی در قم بین ۵۰ تا ۵۵ نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان قم با بیان اینکه هنوز تعداد بستری‌ها از ترخیص‌ها بیشتر است، تصریح کرد: اگر مدیریت وضعیت بهداشت و درمان استان نبود هم اکنون شاهد بار مراجعه بیشتری به بیمارستان‌ها بودیم.

وی بیان کرد: کاهش مراقبت‌های بهداشتی و احساس امنیت کاذب در مقابل بیماری و رعایت نکردن فاصله گذاری مناسب از علل افزایش بیماری کرونا است و احساس امنیت کاذب در برابر آن نیز خطرناک می‌باشد.

قدیر در خصوص بازدید از مطب‌های قم افزود: در ۲ هفته گذشته ۳۸۳ مورد بازدید از مطب‌های قم انجام شد که میزان رعایت پروتکل آنها ۸۲.۶ درصد بود، همچنین بیش از ۸۰ مورد بازدید نیز از داروخانه‌های قم انجام شد که میزان رعایت پروتکل‌ها بیش از ۸۰ درصد بوده است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcaewno.49n6a15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما