پنجشنبه ۶ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۵
کد مطلب : 91084
منبع : خبرگزاری مهر
آیت الله اعرافی:

سوگی بالاتر از عاشورا نیست/شجاعت و حماسه درس زندگی امام حسین(ع)

قم نيوز : مدیر حوزه های علمیه با بیان اینکه سوگی بالاتر از عاشورا نیست، افزود: سوگواری برای امام حسین(ع) جایگاه مهم و رفیعی دارد.
سوگی بالاتر از عاشورا نیست/شجاعت و حماسه درس زندگی امام حسین(ع)
سوگی بالاتر از عاشورا نیست/شجاعت و حماسه درس زندگی امام حسین(ع)
به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی عصر چهارشنبه در دیدار با دبیران «هفتمین سوگواره مجازی اشراق» که در دفتر مدیر حوزه‌های علمیه در قم برگزار شد، با اشاره به ضرورت بازشناسی سوگ و حزن در مبانی دینی افزود: سوگ و حزن با یک سری مشخصات و مختصات امری ضد ارزش و ضد هنجار می‌شود و به مختصات دیگری همین سوگ و حزن امری ارزشی و الهی خواهد بود که بشریت را به قله‌های معنویت و رشد و تعالی می‌رساند.

وی با بیان اینکه اگر سوگ و حزن در شعاع عقل قرار گیرد و طبق مختصات عقلانی و الهی تعریف شود موجب نشاط و تعالی بشریت است، افزود: چنانچه سوگ و حزن تنها به دلیل شهوات مادی صورت گیرد موجب پژمردگی می‌شود.

مدیر حوزه‌های علمیه با بیان اینکه بشریت برای تخلیه خودش و تعالی، نیاز به سوگ و حزن و غم مقدس دارد، تصریح کرد: انسان نیز به سوگ و جشن نیاز دارد که شامل سوگ و جشن عقلانی یا سوگ و جشن مادی و شهوانی می‌شود که اگر در مسیر درست خودش قرار گیرد همانند دو بال موجب رشد و پیشرفت و تعالی انسان خواهد بود.

وی با بیان اینکه سوگی بالاتر از سوگ عاشورا نیست، افزود: سوگواره سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) جایگاه مهم و رفیعی دارد که در این قصه مهم عناصری همچون شجاعت، حماسه، اخلاق، فقه، معنویت و بسیاری دیگر از ارزش‌ها و کمالات دیده می‌شود.

آیت الله اعرافی، سوگ برای امام حسین (ع) را موجب رساندن انسان به آرمان‌های بزرگش دانست و اظهار داشت: امروزه تمدن غرب به دنبال ساخت اسطوره‌های خیالی است.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcbagb9.rhb8wpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما