چهارشنبه ۵ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۹:۴۴
کد مطلب : 9112
در مراسم خطبه خوانی در حرم مطهر؛

سردار سلامی:امروز قادریم هر پایگاهی را در هر نقطه عالم و با هر شدتی مورد هدف قرار دهیم

قم نيوز : قم نیوز؛ جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به پیشرفت‌های نظامی جمهوری اسلامی ایران بعد از جنگ تحمیلی گفت: امروز ما قادریم هرنقطه و پایگاهی را در جهان با هر شدتی مورد هدف قرار دهیم.
سردار سلامی:امروز قادریم هر پایگاهی را در هر نقطه عالم و با هر شدتی مورد هدف قرار دهیم
به گزارش قم نیوز؛ سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم خطبه خوانی و تجمع بزرگ نیروهای مسلح قم در محکومیت اهانت به ساحت پیامبر اسلام(ص) که صبح چهارشنبه در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد ضمن تبریک دهه کرامت و هفته دفاع مقدس اظهار داشت: جوهره عاشورا در بطن و سرشت دفاع مقدس وجود داشت.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس می تواند تاریخ ماندگار و جاودانه ای با یک هویت حقیقی برای ملت ایران بسازد بیان داشت: دفاع مقدس سند هویت انقلابی و دینی ماست و نشان دهنده مشخصه های اصیل ملت ایران است.

جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد: دفاع مقدس اثبات وفاداری ملت ایران به دین، حقیقت اسلام ، استقلال و آزادی به تبعیت از امر ولی فقیه بود.

وی گفت: هر ملت و جامعه‌ای اصیل ترین و حقیقی ترین عناصر وجودی خود را در جنگ نشان می دهد و در جنگ مشخص می‌شود که یک ملت چقدر به ارزش‌های خود پایبند است.

سردار سلامی با بیان اینکه هر جنگ تاریخ بعد از خود را می سازد اضافه کرد: دفاع مقدس در تمام جنگ‌های قرن بیستم متمایز بود و از ملت ایران یک طراز و ارتفاع عظیمی ساخت که بعد از دفاع مقدس نگاه همه عالم نسبت به ملت ایران تغییر کرد.

وی با اشاره به اینکه این جنگ طولانی ترین جنگ قرن بیستم بود و یک جنگ جهانی نابرابر که در آن تمام قدرت های بزرگ و مسلط دنیا و منطقه ای علیه ما بسیج شده بودند، گفت: بر خلاف سنت‌های سیاسی عالم تمام این قدرت‌ها علیه ملت مسلمان ایران وارد جنگ شدند به طوری که در آن زمان ۲ ابر قدرت شرق و غرب که همواره در مسائل بین المللی علیه یکدیگر بودند در جنگ علیه ایران همه با هم متحد شدند.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: اتحاد ۲ ابرقدرت جهان علیه ملت ایران در جنگ تحمیلی به دلیل این بود که در یک نقطه از عالم شعله‌های انقلاب اسلامی در حال روشن شدن بود و این پیام آور یک نظام جدید جهانی بود که هم مارکسیست، هم نظام سرمایه داری و نظام ناعادلانه کاپیتالسیم را مورد هدف قرار داده بود و یک منظومه متعالی را عرضه می کرد.
سردار سلامی با بیان اینکه این تنها جنگی در عالم بود که تمام قدرت‌های عالم علیه کشوری بسیج شده بودند گفت: در دفاع مقدس هر یک از قدرت‌های جهانی اعم از آمریکا، شوروی، انگلیس، فرانسه و کشورهای عرب مرتجع منطقه مسئولیت بخشی از جنگ علیه ملت ایران را عهده دار بودند.

وی افزود: تمام رسانه های تبلیغی جهانی تمام توان خود را برای فرسوده کردن قدرت ملت ایران به کار گرفتند و قدرت های بزرگ از این جنگ ظرفی ساخته بودند که تمام خشم خود از انقلاب و اسلام و امام را درون آن قرار دهند.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه ما در تحریم می جنگیدیم و تمام دروازه های جهانی را بر روی مابسته بودند بیان داشت: در شرایط تحریم سال های دفاع مقدس گاهی بیش از ۶۰۰ هزار بشکه نفت صادر نمی کردیم و قادر به تولید سلاحی نبودیم و دچار یک اقتصاد فرسوده به جای مانده از قبل بودیم.

سلامی اضافه کرد: در جنگ تحمیلی همه معیارهای ظاهری به نفع دشمن بود و تنها چیزی که توانست قدرت را در این نابرابری متوازن سازد اتصال معنوی مردم انقلابی ایران به اسلام بود که در روح امام خمینی (ره) تجلی کرده بود.

وی ادامه داد: ملت ایران توانست با تکیه بر اراده امام بر تمام این قدرت ها غلبه کند و این یک شکل از تاریخ انقلابی ایران است که جز در جغرافیای اسلام که بر اندیشه های ولی فقیه کسترده شده است ممکن نبود.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با بیان اینکه دنیای استکبار تمام توان خود را برای جلوگیری از شکست بزرگ به کار بست تا از درخشش خورشید اسلام جلوگیری کند گفت: دشمن با تمام تلاش های خود شکست خورد و همین مسئله ضامن استقلال کشور ما شد.

سردار سلامی در ادامه گفت: کارهایی رزمندگان ما در طول دفاع مقدس انجام دادند که در طول جنگ های جهان بی سابقه بود و اینها چیزی جز اتصال تجربه عاشورا به عصر مدرن نبود و در نهایت این نبرد با استقلال کشورمان پایان یافت.

وی افزود: دشمن که احساس می کرد اگر جمهوری اسلامی موفق شود به یک الگوی قابل ارائه به کشورهای مستضعف تبدیل شود دیگر فضا برای تنفس آنها تنگ می شود جنگ رادر جبهه های دیگر ادامه داد و بر شدت تحریم های اقتصادی علیه ملت ایران افزودند و سعی کردند ایران را در دنیا منزوی کنند.

جانشین فرمانده کل سپاه با بیان اینکه هر چه زمان گذشت ملت مسلمان ایران به رهبری یکی از عظیم ترین رهبری حکمت بخش عالم توانست اندیشه های امام را در عرصه های مختلف با درخششی فوق العاده و اعجاب برانگیز ادامه دهد و ایشان مدیریت جنگ جدید علیه ملت ایران را بر عهده گرفتند.

سردار سلامی گفت: امروز باز هم تمام قدرت‌های عالم یک طرف و ملت ایران یک طرف قرار گرفته اند اما امروز دیگر صحنه با صحنه دفاع مقدس تغییر کرده است.

وی افزود: در دفاع مقدس ما از یک اقتصاد بیمار رنج می بردیم و وابستگی شدید به نفت داشتیم اما امروز به تولید کننده و صادر کننده تبدیل شده ایم و در قدرت نظامی به درجه ای رسیده ایم که قادریم هر نقطه و پایگاهی از عالم را در هر لحظه و هر شدتی مورد هدف قرار دهیم.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه غرب در زمان جنگ تحمیلی در اوج قدت نظامی بود و ما از ضعف اقتصادی رنج می بردیم اما امروز قضیه عکس شده است گفت: امروز آتش ضعف اقتصادی بر خرمن کشور های غربی افتاده است و از ضعف اقتصادی شدید رنج می برند به طوریکه آمریکا با ۱۶ هزار میلیارد دلار بدهی بزرگترین بدهکار جهان محسوب می شود و حدود ۴۰ میلیون نفر بی خانمان در این کشور زندگی می کنند.

سردار سلامی اضافه کرد: این بحران اقتصادی در کشورهای غربی در حالتی است که ما در حال ترقی در علم، هنر، فن و ورزش و در حال درنوردیدن مرزهای نوین هستیم و در این راه هیچ چیزی ملت ایران را نمی تواند مهار کند.

وی در پایان بیان داشت: امروز اسلام در تمام دنیا نفوذ کرده است و تاریخ نشان داده است هر بار این اتفاق رخ داده دشمن علیه پیامبر و مقدسات وارد عمل شده است و این اقدامات نشان دهنده ضعف دشمن است و ما به برکت قدرت اسلام و ولی فقیه انتقام این حرکت را خواهیم گرفت.
https://qomnews.ir/vdce.z8objh8zw9bij.html
نام شما
آدرس ايميل شما