شنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۵۶
کد مطلب : 91204
منبع : خبرگزاری فارس

باید همزیستی با کرونا را بیاموزیم

قم نيوز : استاندار قم با اشاره به اینکه مباحث آموزشی با حضور توأم در مدارس و استفاده از فضاهای مجازی دنبال می‌شود گفت: با توجه به عدم تعطیلی مدارس باید همزیستی با این ویروس را در دستور کار قرار دهیم چرا که زندگی جریان دارد و باید همه تلاش کنیم که شیوه زیستن با این ویروس را بیاموزیم.
باید همزیستی با کرونا را بیاموزیم/اجرای دقیق شیوه‌نامه ‌های بهداشتی در مدارس
باید همزیستی با کرونا را بیاموزیم/اجرای دقیق شیوه‌نامه ‌های بهداشتی در مدارس
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست صبح امروز در آیین بازگشایی مدارس استان قم که در واحد آموزشی شاهد نمازی خواه برگزار شد با اشاره به اینکه بازگشایی مدارس امسال با توجه به شیوع بیماری کرونا با سال‌های گذشته تفاوت های چشمگیری داشته است، بیان کرد: شرایط استان قم و کشور از 30 بهمن ماه با شناسایی دو مورد ابتلا به ویروس کرونا بحرانی شد و در این شرایط نخستین فضاهایی که تعطیلی آنها اعلام شد مدارس و مراکز آموزشی بودند.

وی با اشاره به اینکه کشور تجربه‌ای در ارتباط با این ویروس نداشت و راهبردهای مختلفی از جمله قرنطینه شهرها، اجرای فاصله گذاری اجتماعی و... در دستور کار قرار گرفت افزود: امروز شاهد هستیم که با همدلی ارکان نظام و مردم این بیماری مدیریت و کنترل شده است.

استاندار قم ضرورت توجه به سلامت مردم و در کنار آن معیشت آنان را مورد تاکید قرار داد و گفت: با توجه به اینکه مشخص نیست این بیماری چه زمانی به پایان می‌رسد باید همزیستی با این بیماری را یاد بگیریم.

وی با اشاره به اینکه مباحث آموزشی با حضور توأم در مدارس و استفاده از فضاهای مجازی دنبال می‌شود افزود: با توجه به عدم تعطیلی مدارس باید همزیستی با این ویروس را در دستور کار قرار دهیم چرا که زندگی جریان دارد و باید همه تلاش کنیم که شیوه زیستن با این ویروس را بیاموزیم.

سرمست با تاکید بر اینکه برگزاری آزمون‌های نهایی و کنکور نشان داد که مولفه‌های ادامه حیات در شرایط کنونی باید دنبال شود گفت: امیدواریم که روزی برسد با ساختن واکسن و نابودی ویروس شاهد شور و نشاط دوباره در مدارس و مراکز آموزشی باشیم.

وی از اجرای سخت‌ترین شیوه‌نامه های بهداشتی برای مدارس و الزامی بودن رعایت این شیوه‌نامه‌ها سخن گفت و ادامه داد: اولیای دانش آموزان نیز باید در همکاری با آموزش و پرورش تلاش کنند که شاهد تعطیلی آموزش و پرورش در مدارس نباشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfj0d1.w6dyxagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما