دوشنبه ۱۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۱:۰۲
کد مطلب : 91223
منبع : خبرگزاری فارس

تقدیر استاندار قم از همکاری هیئات مذهبی در دهه اول محرم

قم نيوز : استاندار قم گفت: هیئات مذهبی در دهه اول محرم خوش درخشیدند و مسئله عزاداری که یک مقوله اعتقادی و ارزشی است در این دهه به شیوه مطلوب انجام شد.
تقدیر استاندار قم از همکاری هیئات مذهبی در دهه اول محرم
تقدیر استاندار قم از همکاری هیئات مذهبی در دهه اول محرم
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست استاندار قم در آیین شکرگزاری اقامه عزای محرم و تقدیر از هیئات مذهبی که شنبه شب در حرم بانوی کرامت برگزار شد اظهار کرد: در ۲۰۱ روزی که از ایام شیوع بیماری کرونا می‌گذرد با فراز و نشیب‌های زیادی روبه‌رو بوده‌ایم اما به لطف خداوند و همدلی مردم عزیز توانسته‌ایم در حد توان بر مشکلات غلبه کنیم.

وی افزود: کشف این ویروس در ایران موجب غافلگیری شد چراکه ناشناختگی، پیچیدگی و سرعت سرایت این ویروس تا حد زیادی باعث دشواری کارشده بود و برای تمام مردم ایران و مسئولان یک آزمون بزرگ بود.

استاندار قم خاطرنشان کرد: تمام دستگاه‌های استان قم برای مقابله با این ویروس بسیج شده‌اند و بیش از ۹۰ جلسه استانی و ملی برای مدیریت وضعیت سلامت تشکیل‌ شده است و تمام توفیقات و مصوباتی که داشته در سایه لطف و عنایت الهی و راهنمایی و ارشادات مراجع، روحانیت و حمایت و هدایت مقام معظم رهبری و همدلی آحاد مردم بوده است.

سرمست تأکید کرد: تصور می‌شد این بحران عالم‌گیر بتواند ایران را زمین‌گیر کند همان‌گونه که اکثر ابرقدرت‌های داعیه‌دار را زمین‌گیر و با مشکل مواجه کرده است اما به لطف الهی با همکاری تمام ارکان نظام توانسته‌ایم از مشکلات عبور کنیم.

وی افزود: در این مدت توانسته‌ایم سه ضلع مهم سلامت، معیشت و امنیت را باهم مدیریت کنیم و مناسبت‌های مختلفی را پشت سر گذاشتیم که دشمنان به آن‌ها چشم دوخته بودند تا برنامه‌های تبلیغاتی علیه نظام درست کنند اما نتوانسته و شکست خوردند.

استاندار قم یادآور شد: ایجاد دوگانگی بین دین و علم، بین رهبری و مرجعیت، بین دولت و ملت، بین سلامت و معیشت توسط دشمنان یکی از حربه‌های مهم بود اما به لطف الهی و با تلاش مردم این توطئه‌ها شکست خورد.

وی در ادامه گفت: خوشبختانه طرح‌های خوب فاصله‌گذاری اجتماعی، فاصله‌گذاری هوشمند و فاصله‌گذاری پویا توانسته است در جامعه نهادینه شود‌ و همزیستی با این ویروس تا حد زیادی اجرایی شده است و باید در کنار سلامت جسمی به سلامت معنوی مردم نیز توجه شود و مردم در دهه اول محرم نشان دادند با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی نسبت به سلامت معنوی اهمیت می‌دهند.

سرمست اظهار کرد: هیئات مذهبی در دهه اول محرم خوش درخشیدند و مسئله عزاداری که یک مقوله اعتقادی و ارزشی است در این دهه به شیوه مطلوب انجام شد و رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی در حد مقبول بود که آن را مرهون همدلی، همفکری مردم و دستگاه‌های اجرایی استان قم می‌دانیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwx9y.ak9qx4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما