کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توصیه‌های آیت‌الله نوری‌همدانی به طلاب/ در طلب علم سستی نکنید

خبرگزاری تسنیم , 17 شهريور 1399 ساعت 20:18

مرجع تقلید شیعیان با بیان اینکه بانوان طلبه دارای رسالت مهمی در نشر دین هستند، گفت: طلاب علوم دینی باید در کنار جامعه و در برابر مردم متواضع باشند.


به گزارش قم نیوز آیت‌الله حسین نوری همدانی امروز در پیام تصویری آئین بازگشایی سال تحصیلی حوزه‌های علمیه خواهران و جامعه الزهرا(س) که به‌صورت مشترک در سالن آیت‌الله شرعی مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه خواهران برگزار شد، اظهار داشت: این دو نهاد از ثمرات انقلاب اسلامی است که جایگاه توجه انقلاب اسلامی به بانوان را روشن می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی افزود: در سراسر کشور تعداد 500 مدرسه ویژه طلاب خواهر فعال است و در شهر قم جامعه الزهرا(س) با درخشندگی خاص خود از ثمرات مهم انقلاب است.

وی تصریح کرد: تفقه در دین از رسالت حوزه‌های علمیه است و کار مهمی به شمار می‌رود، در این میان یکی از اصول مهم تفقه در دین، اخلاق است.

مرجع تقلید شیعیان بیان کرد: طلاب باید تا جایی در اخلاق شایستگی داشته باشند که مردم از آن‌ها یاد بگیرند، ما باید خودمان را خدمتگزار مردم بدانیم و در خدمت مردم باشیم، در واقع طلاب علوم دینی باید در کنار جامعه و در برابر مردم متواضع باشند.

وی عنوان کرد: اسلام به کادر سازی اهمیت زیادی می‌دهد، بر این اساس باید تفقه کنندگان در دین ادامه‌دهنده مسیر پیامبران باشند و به تبیین دین و نشر آن بپردازند و سطح بسیار بالایی در تفقه در دین داشته باشند.

آیت‌الله نوری همدانی خاطرنشان کرد: در هر شهر و مملکتی باید به تفقه در دین توجه شود تا جامعه در مسیر اسلام گام بردارد، حوزه‌های علمیه به این وظیفه توجه کنند چراکه اسلام توجه بسیار و عنایت فراوان بر افرادی دارد که تفقه در دین می‌کنند.

وی گفت: بر طبق روایات، کسی که درراه طلب علم گام برمی‌دارد و قدمی از منزل بیرون می‌گذارد هفتاد هزار فرشته الهی او را بدرقه می‌کنند و ملائکه و فرشتگان پروبال خود را زیر پای طالبان علمی می‌گسترانند و کسی که در این راه بمیرد شهید محسوب می‌شود.

استاد سطوح عالی حوزه‌های علمیه تصریح کرد: افراد نباید در طلب علم، سستی کنند، بلکه باید با اخلاص و همت بلند در این راه قدم بردارند و اوج قله را در نظر بگیرند و از واماندگی در این راه پرهیز کنند.

آیت‌الله نوری همدانی بیان کرد: هر چه انسان تلاش بیشتری کند، اجر و عظمت بیشتری به دست می‌آورد، انسان با همت بلند به‌مراتب بالا می‌رسد و هرکسی اراده محکم ندارد عقب می‌ماند.

وی در ادامه با توصیه‌هایی عنوان کرد: طلاب علوم دین به ادبیات عرب و فارسی توجه داشته باشند، کسی که در ادبیات کامل نباشد نمی‌تواند موفقیت به دست بیاورد زیرا ادبیات پایه است اگر نتوان پایه را قوی کرد چیزی روی آن قرار نمی‌گیرد.

مرجع تقلید شیعیان اظهار داشت: از دیگر شروط مهم در تفقه، ایجاد ارتباط معنوی خاص با خدای متعال است، در این شرایط انسان به نورانیت دست پیدا می‌کند.

وی بیان کرد: انسانی که درصدد تفقه است باید خودش را مجهز کند و از اخلاص و معنویت بهره‌مند باشد، خداوند به انسانی که تلاش و مجاهدت داشته باشد، کمک می‌کند.

آیت‌الله نوری همدانی عنوان کرد: همچنین علم رجال اهمیت زیادی دارد و در کتب رجال زنان فراوانی نام‌برده شده است، اما از نقشه‌های دشمن این است که زنان کنار زده شود.

وی گفت: یکی از اصول مهم اخلاق است و در بعد ایمان باید به اخلاق توجه داشت، مهربانی با مردم و تواضع بسیار با ارزش است همان‌طور که پیامبر خدا رئوف و مهربان بودند.

مرجع تقلید شیعیان تصریح کرد: یکی دیگر از مؤلفه‌ها در موفقیت، شناخت دشمن است، ما در طول 8 سال دفاع مقدس با دشواری‌های زیادی مواجه بودیم و در این عرصه خانم‌ها مانند آقایان نقش بسیار بااهمیتی داشتند.

وی افزود: همچنین امربه‌معروف و نهی از منکر امر مهمی است و طلاب به آن توجه داشته باشند و خداوند در این مسیر عنایات زیادی دارد، باید بدانیم که سعادت مردم در دین است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91232

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91232/توصیه-های-آیت-الله-نوری-همدانی-طلاب-طلب-علم-سستی-نکنید

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir