پنجشنبه ۲۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب : 91265
منبع : خبرگزاری فارس

تذکر ذوالنور به سفیر فرانسه در پی توهین به پیامبر اسلام

قم نيوز : رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در دیدار سفیر فرانسه، با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: اهانت و بی­ احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه­ دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.
تذکر ذوالنو به سفیر فرانسه در پی توهین به پیامبر اسلام
تذکر ذوالنو به سفیر فرانسه در پی توهین به پیامبر اسلام
به گزارش قم نیوز فیلیپ تیه بو، سفیر فرانسه در تهران با حجت الاسلام والمسلمین مجتبی ذوالنوری، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی دیدار و پیرامون موضوعات دوجانبه و  منطقه‌ای گفت وگو کرد.

ذوالنوری در ابتدای این دیدار با اشاره به سابقه همکاری‌های فی مابین دو کشور بر ظرفیت‌های فراوان موجود میان ایران و فرانسه در حوزه های مختلف و تأثیر آن بر تحکیم و تقویت روابط دو کشور تاکید کرد.

وی با توجه به فراگیر شدن ویروس کرونا در جهان بر آثار منفی و مخرب آن در زندگی مردم جهان اشاره کرد و گفت: امیدواریم با همکاری و همفکری کادر درمان دو کشور از این بحران عبور کنیم.

وی ضمن توجه به مواضع فرانسه در حفظ برجام و عدم حمایت از قطعنامه تسلیحاتی امریکا علیه ایران گفت: غرب باید به توافقات خود در برجام پایبند باشد و بدعهدی غرب در قبال توافق هسته‌ای و دنباله روی کشورهای غربی از امریکا در اجرای تحریم‌های ظالمانه به هیچ وجه قابل قبول نیست و انتظار جبران آن را داریم.

ذوالنوری در بخش دیگری از سخنانش با محکوم کردن اقدام نشریه فرانسوی شارلی ابدو در توهین به ساحت مقدس پیامبر گرامی اسلام گفت: اهانت و بی­ احترامی به پیامبر مکرم اسلام و دیگر پیامبران الهی به بهانه وجود آزادی بیان باعث جریحه­ دار شدن احساسات مسلمانان شده و موجب تشدید پیچیدگی تحولات منطقه خواهد شد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در بخش دیگری از این دیدار با تاکید بر برقراری ثبات، صلح و امنیت در منطقه گفت: دخالت کشورهای بیگانه عامل بی ثباتی و تداوم ناامنی در منطقه شده است و احترام به تمامیت ارضی و عدم مداخله در امور داخلی کشورها مورد تاکید جمهوری اسلامی ایران است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی در ادامه با توجه به نقش موثر همکاری‌های پارلمانی در توسعه و گسترش روابط دو کشور بر مراودات حوزه‌های تخصصی و کمیسیون های مجالس دو کشور تاکید کرد.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccpiqo.2bqse8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما