کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دستگاه دیپلماسی کشور محکم‎تر مقابل جسارت به مقدسات بایستد

خبرگزاری فارس , 22 شهريور 1399 ساعت 7:34

امام جمعه قم از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا در برابر توهین و جسارت ها به مقدسات اسلامی محکم تر ایستادگی کنند.


به گزارش قم نیوز آیت الله علیرضا اعرافی ظهر امروز در سخنان آدینه ای خود با اشاره به رشادت های حضرت زینب(س) و حضرت سجاد(ع) که موجب ماندگاری نهضت عاشورا و انتقال پیام عاشورا شد، عبادت و دعا را جزئی از ذات هویت ایمانی افراد و حقیقت نابی که در متون آسمان ریشه دارد عنوان کرد و گفت:  دعا از اعماق وجود و فطرت پاک انسان ها می جوشد و سبب تعالی شخصیت انسان ها می شود.

وی صحیفه سجادیه را میراث ماندگاری دانست که در کنار قرآن و نهج البلاغه سهم بزرگی در زندگی ایمانی ما دارد و افزود: مقوله دعا ومناجات راز و نیاز با خداوند و استغفار و ذکر است و درخواست و تمنایی است که انسان از خداوند می خواهد.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه ادعیه صحیفه سجادیه یک دوره سبک زندگی اسلامی هستند اظهار کرد: لزوم جلب رضایت پدر و مادر در صحیفه امام سجاد(ع) مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اذعان به اینکه در مکتب امام سجاد(ع) محور سازنده سبک زندگی ایمانی دعا قرار گرفته است و به گونه ای تاکید شده که باید دائم در فضای خانه، کار و جامعه خود را توصیه به تقوا و حق کنیم خاطرنشان کرد: تقوا باید عمود زندگی ایمانی ما باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به اهانت نشریه فرانسوی به پیامبر(ص) و آغاز موج جدیدی از اهانت به مقدسات اسلامی اشاره و تصریح کرد: امت اسلام نباید اینگونه اقدامات توهین آمیز سکوت کنند.

آیت الله اعرافی با بیان اینکه مقام معظم رهبری به زیبایی، زشتی این عمل را بیان کردند گفت: آزادی بیان به معنای توهین نیست و نباید عواطف صدها میلیون انسان را مورد تعرض قرار داد.

وی با اذعان به اینکه آزادی بیان به معنای نفرت پراکنی نیست، قرآن کریم را یک کتاب تمدن ساز و پیامبر(ص) را دارای حق بسیار بالایی بر جامعه دانست که باید مورد توجه باشند و افزود: غربی ها هم این موضوع را قبول دارند که تمدن اسلامی دارای جایگاه بی نظیری است.

مدیر حوزه های علمیه از وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور خواست تا در برابر این توهین و جسارت ها محکم تر ایستادگی کنند و افزود: هیچ گاه نباید در برابر  تعدی هایی که به عالم اسلام می شود کوتاه آمد.

وی همچنین در ادامه سخنان خود آغاز سال تحصیلی را مورد توجه قرار داد و با تاکید بر اینکه حوزه های علمیه، دانشگاه ها و آموزش و پرورش نقش مهمی در زمینه ترویج علم دارند گفت: مشکلات کرونا نباید سبب پایین آمدن رشد علمی کشور شود، خانواده ها باید همکاری کرده تا رشد علمی دانشجویان و دانش آموزان روز افزون شود.

امام جمعه قم با تاکید بر اینکه دستگاه های متولی باید هشدارهای رهبری در خصوص سند 2030 را مورد توجه قرار دهند، عدم توقف سوادآموزی در کشور به دلیل مشکلات ناشی از کرونا را مورد توجه قرار داد و افزود: با توجه به شرایط کرونا که در ایران و جهان برقرار است مشکلات برای مردم روز افزون شده و کمک به اقشار ضعیف جامعه باید تداوم داشته باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91295

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91295/دستگاه-دیپلماسی-کشور-محکم-تر-مقابل-جسارت-مقدسات-بایستد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir