يکشنبه ۲۳ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۱۱
کد مطلب : 91311
منبع : خبرگزاری فارس

آمار بستری کرونا در قم از مرز 500 نفر گذشت/70 درصد تست‌ها مثبت است

قم نيوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: امروز بیش از ۷۰ درصد تست های کرونا که گرفته می شود مثبت است و این در حالی است که در خردادماه فقط ۱۰ درصد تست ها مثبت می شد.
آمار بستری کرونا در قم از مرز 500 نفر گذشت/70 درصد تست‌ها مثبت است
آمار بستری کرونا در قم از مرز 500 نفر گذشت/70 درصد تست‌ها مثبت است
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر ظهر امروز در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس، با اذعان به اینکه شاهد یک خیزش در میزان ابتلا به بیماری کووید19 در قم هستیم اظهار کرد: این خیزش به دنبال تجمعات، تعطیلی ها و مسافرت ها در دو هفته قبل شکل گرفت.

وی اضافه کرد: امروز بیش از ۷۰ درصد تست هایی که گرفته می شود مثبت است و این در حالی است که در خردادماه فقط ۱۰ درصد تست ها مثبت می شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با تاکید بر اینکه میزان بستری بیماران کرونایی به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است گفت: بیش از ۹۰ نفر از آنها نیز بدحال بوده و وضعیت وخیم دارند و روزانه بین ۴ تا ۶ نفر نیز کرونا مثبت جان خود را از دست می دهند.

وی بیان کرد: به هیچ عنوان کروناترسی نمی کنیم، واقعیت ها را به مردم می گوییم و معتقدیم که مردم باید همه واقعیت ها را بدانند.

قدیر با بیان اینکه ابتلا در حال حاضر خانوادگی بوده و سرایت ویروس نیز زیاد است افزود: بدترین حالت برای شیوع ویروس تجمع است که باید تجمع ها را به حداقل ممکن برسانیم.

وی با اذعان به اینکه با برگزاری هر گونه تجمعی مخالفیم و این را با صراحت بیان می کنیم خاطرنشان کرد: معتقدیم که رعایت پروتکل های بهداشتی معجزه نمی کند، بلکه باید در کنار آن عدم تجمع و استفاده از ماسک را در نظر داشت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: میزان سطح آنتی بادی در دو نوبت اردیبهشت و مرداد ماه ۶۰ تا ۸۰ درصد افت داشته است، از اول اسفند سال گذشته تا ۱۵ شهریورماه امسال، هزارو 370 نفر از کسانی که بستری شدند، برای بار دوم مبتلا شده و مجبور به بستری در بیمارستان بوده اند.

وی اضافه کرد: نیازمند نیروهای جهادی در بیمارستان ها هستیم و همانند اسفندماه که نیروهای جهادی به کمک کادر بیمارستان آمدند، امروز نیز نیازمند این هستیم که این عزیزان وارد عرصه شده و کمک کنند.

قدیر گفت: در حال حاضر نانوایی ها و پاساژها کمترین رعایت پروتکل های بهداشتی را دارند که نگران هستیم و تذکرهای لازم ارائه شده است.

وی در ادامه سخنان خود با تاکید بر اینکه در ۲۴ ساعت گذشته و منتهی به بیست و سوم شهریور ماه ۱۳۰ نفر پذیرش اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا صورت گرفته است گفت: از این بین ۸۱ نفر بستری جدید در بخش ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان و ۴۸ نفر ترخیص از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند انجام شده است.

قدیر بیان کرد: در حال حاضر ۵۱۴ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان ها بوده که حال ۹۶ نفر آنها وخیم است و در ۲۴ ساعت گذشته ۵ نفر کرونا مثبت جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcezx8o.jh8zzi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما