دوشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب : 91341
منبع : خبرگزاری مهر

۱۳۷۰ نفر ۲ بار به‌دلیل کرونا بستری شدند/کم توجهی نانوایی‌ها در قم

قم نيوز : رییس دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: یک‌هزار و ۳۷۰ نفر از اول اسفند پارسال تا ۱۵ شهریور امسال از کسانی که بستری شدند، برای بار دوم مبتلا به کرونا و در بیمارستان بستری شده‌اند.
۱۳۷۰ نفر ۲ بار به‌دلیل کرونا بستری شدند/کم توجهی نانوایی‌ها در قم
۱۳۷۰ نفر ۲ بار به‌دلیل کرونا بستری شدند/کم توجهی نانوایی‌ها در قم
به گزارش قم نیوز محمدرضا قدیر در جلسه ویژه ستاد پیشگیری، کنترل و مبارزه با کرونا ویروس که ظهر امروز در دانشگاه علوم پزشکی قم برگزار شد، گفت: شاهد یک خیزش در میزان ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در استان قم هستیم که این خیزش به دنبال تجمعات، تعطیلی‌ها و مسافرت‌ها در دو هفته قبل می‌باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امروزه بیش از ۷۰ درصد تست‌هایی که گرفته می‌شود مثبت است در حالی که خرداد ماه فقط ۱۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شد. افزود: میزان بستری بیماران کرونایی به حدود ۵۰۰ نفر رسیده است و بیش از ۹۰ نفر از آنها نیز بدحال و وضعیت وخیم دارند و روزانه بین ۴ تا ۶ نفر از افراد مبتلا به کرونا، جان خود را از دست می‌دهند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمی‌خواهیم مردم را از کرونا بترسانیم اظهار داشت: ما واقعیت‌ها را به مردم می‌گوئیم و معتقدیم که آنها باید همه واقعیت‌ها را بدانند.

قدیر با ذکر این نکته که ابتلاء در حال حاضر خانوادگی بوده و میزان سرایت ویروس نیز زیاد و بدترین حالت برای شیوع کرونا تجمع است تصریح کرد: باید تجمع‌ها را به حداقل ممکن برسانیم، ما با برگزاری هرگونه تجمعی مخالفیم و معتقدیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی معجزه نمی‌کند، بلکه مردم باید در کنار آن عدم تجمع و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: میزان سطح آنتی‌بادی در دو نوبت اردیبهشت و مرداد ماه از ۶۰ تا ۸۰ درصد افت داشته و از اول اسفند سال ۱۳۹۸ تا ۱۵ شهریور امسال، ۱۳۷۰ نفر از کسانی که بستری شدند، برای بار دوم مبتلا شده و مجبور به بستری در بیمارستان برای بار دوم بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نانوایی‌ها و پاساژها کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند که نگران این مسئله هستیم و تذکرهای لازم نیز به واحدهای صنفی از این دست، ارائه شده است.
قدیر در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های بی وقفه مدافعان سلامت در استان خاطر نشان کرد: هم چنان نیازمند نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها هستیم و همانند اسفندماه که نیروهای جهادی به کمک کادر بیمارستانها آمدند، امروز نیز نیازمند این هستیم که این عزیزان وارد عرصه شده و کمک حال مدافعان سلامت و بیماران باشند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdchzxnw.23nzkdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما