کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آغاز عملیات کاشت گل‌های پاییزی در فضای سبز شهر قم

خبرگزاری فارس , 25 شهريور 1399 ساعت 20:14

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از آغاز عملیات کاشت گونه‌های مختلف گل‌های پاییزی در آستانه ماه مهر خبر داد و گفت: از ۱۵ شهریور تا دو ماه آینده بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوته انواع گل دائمی و فصلی در فضای سبز شهر قم کاشته می‌شود.


به گزارش قم نیوز پیام جوادیان از کاشت گل و گیاه پاییزه با اولویت بهسازی فضای سبز شهری خبر داد و اظهار کرد: همچون سال‌های گذشته با نزدیک شدن به مهرماه و کاهش دمای هوا، عملیات کاشت گل و گیاه در فضای سبز با عنوان برنامه استقبال از مهر آغاز شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: این برنامه از ۱۵ شهریور ماه با کاشت گل و گیاه در باغچه‌های دائمی و فصلی با اولویت گونه‌های تولید شده در مرکز تحقیق و تولید گل و گیاه شهرداری در بوستان غدیر و مراکز تولید مناطق آغاز شده و باقیمانده نیاز گل و گیاه نیز، با پیگیری‌های به‌عمل آمده خریداری شده و برای کاشت در اختیار شهرداری‌های مناطق قرار خواهد گرفت.

جوادیان با اشاره به در اولویت قرار دادن کاشت گل‌های زینتی و گل‌های دائمی و چند ساله، اذعان کرد: با چنین اقدامی علاوه بر لحاظ شرایط سازگاری اقلیمی، هزینه‌های کاشت و نگهداری نیز کاهش پیدا می‌کند و باز کاشت مجدد به حداقل ممکن خواهد رسید.

وی افزود: با توجه به شروع فصل سرما و محدودیت گونه‌های زینتی، تلاش می‌کنیم حداکثر تنوع را از لحاظ فرم و رنگ را در فضای سبز شهر قم داشته باشیم.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم به کاشت گل و گیاه تا دو ماه آینده خبر داد و تصریح کرد: بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار بوته انواع گل‌های دائمی و فصلی در فضای سبز قم کاشته می‌شود تا تاثیر خوبی در فضای سبز شهری داشته باشد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91367

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91367/آغاز-عملیات-کاشت-گل-های-پاییزی-فضای-سبز-شهر-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir