کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

4 هزار نفر افزایش بیمه اجباری از ابتدای سال در حوزه اشتغال در قم

خبرگزاری تسنیم , 25 شهريور 1399 ساعت 22:15

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم گفت: در ماه‌های اخیر ۴ هزار نفر افزایش بیمه اجباری در حوزه اشتغال قم ثبت‌شده است.


به گزارش قم نیوز مصطفی کاویانی امروز در جلسه کارگروه تخصصی اشتغال در سالن کرامت استانداری اظهار داشت: برای اشتغال فارغ‌التحصیلان نیاز به برنامه‌ریزی جدی داریم، چراکه برای بسیاری از افرادی که تحصیلات خود را به پایان رسانده‌اند شغل و کاری وجود ندارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم در مورد وضعیت بیمه‌شدگان اجباری افزود: بعد از ماه رمضان و در ماه‌های اخیر چهار هزار نفر افزایش بیمه اجباری در حوزه اشتغال قم ثبت‌شده است که نشان‌دهنده بازگشت افراد در سر کارها و شغل خودشان است.

وی تصریح کرد :سند اشتغال در 26 دستگاه مبنی بر 4578 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری برای ایجاد 13 هزار و 760 شغل تدوین شد که از این سرمایه‌گذاری تاکنون 766 میلیارد تومان شامل 28.19 درصد انجام‌شده است، درحالی‌که بر اساس ابلاغیه باید در 5 ماه گذشته 40 درصد صورت می‌گرفت و اما با توجه به کرونا 10 درصد در استان عقب هستیم.

کاویانی در مورد عملکرد بانک‌ها بیان کرد: پرداخت بانک توسعه تعاون در اقدامات حمایتی از 22.8 و در غیرحمایتی 74.2 درصد و میانگین 61.5 اعتبار بوده است و در بخش تسهیلات حمایتی، کمیته امداد و بهزیستی و بنیاد شهید مانده زیادی وجود دارد ولی در غیرحمایتی مشکل چندانی نداریم و پیشرو هستیم.

وی خاطرنشان کرد: در بانک کشاورزی 41 درصد حمایتی و 107 درصد در غیرحمایتی پرداخت‌شده و در صندوق کارآفرینی امید نیز 38.6 تسهیلات حمایتی و 53.2 غیر حمایتی و 51 درصد پرداختی وجود دارد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم با بیان اینکه مجموع اعتبارات پرداختی در 4 بانک 65 درصد است درحالی‌که از نظر عملکرد باید در غیرحمایتی 80 درصد باشد، گفت: البته در حمایتی نیز عقب هستیم و تنها 32 درصد پرداختی داریم.

وی ابراز کرد: عدم پرداخت بانک‌ها در بخش حمایتی دلایل خود را دارد و گاه فقدان متقاضی داشته‌ایم، پیشنهاد می‌شود بودجه شناور باشد تا زودتر اعتبارات تخصیص پیدا کند، دراین‌باره مکاتباتی با وزارتخانه و دستگاه‌ها انجام‌شده است و باید در کارگروه اشتغال شناور شدن بودجه و اعتبارات مصوب شود تا بودجه‌ای از استان کسر نشود و بتوانیم آن را جابه‌جا کنیم.

کاویانی در تشریح کمیته نظارت بر حمایت از اشتغال پایدار روستایی استان نیز خاطرنشان کرد: 24 جلسه و 138 مصوبه و بررسی 256 طرح و 5 گزارش‌های ارسالی به کمیته کارآفرینی و 139 جلسه کمیته فنی انجام‌شده است و میزان تحقق در چهار پنجم اعتبارات تخصیص‌یافته 95 درصد بوده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان قم عنوان کرد: توزیع اعتبارات به اشتغال پایدار روستایی در سال جاری 62 میلیارد تومان بوده و مانده اعتبارات ابلاغ‌شده 73 میلیارد و 300 میلیون تومان است.

وی در مورد طرح‌های در دست بررسی گفت: 1951 مورد طرح روستایی در سامانه کارا ثبت‌نام‌شده است، اگر اعتبارات حمایتی را شناور کنیم در بهبود وضعیت استان اثرگذار است، در این راستا 151 میلیارد تومان تسهیلات ویژه 721 طرح اشتغال روستایی پرداخت شد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91369

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91369/4-هزار-نفر-افزایش-بیمه-اجباری-ابتدای-سال-حوزه-اشتغال-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir