کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

تحصیل 273 هزار دانش‌آموز در قم

خبرگزاری تسنیم , 26 شهريور 1399 ساعت 16:19

معاون آموزش و پرورش استان قم گفت: در استان ۲۷۳هزار دانش‌آموز در قم تحصیل می‌کنند که در شرایط کرونایی بیشترین حضور فیزیکی مربوط به دوره دوم متوسطه و کم‌ترین حضور دوره ابتدایی است.


به گزارش قم نیوز محسن رمضان بیکی پیش از ظهر امروز در جلسه ستاد پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان که در محل سالن کرامت استانداری قم برگزار شد افزود: با توجه به اینکه از استان‌هایی هستیم که بیشتر دانش‌آموزان شهری هستند تا 90 درصد پروتکل‌های بهداشتی در مدارس رعایت می‌شود هم‌چنین آموزش و پرورش قم شامل 7 ناحیه و منطقه است.

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم گفت: در استان قم 273 هزار دانش‌آموز در حال تحصیل هستند که در شرایط کرونایی بیشترین حضور فیزیکی مربوط به دوره دوم متوسطه است.

وی با بیان اینکه 16 هزار و 500 نفر معلم در استان بوده که 7 هزار و 500 نفر بازنشسته هستند، ابراز کرد: به دلیل مهاجرپذیری، سالانه به جمعیت دانش‌آموزان قم افزوده خواهد شد که امسال 7 هزار دانش‌آموز هم به جمعیت دانش‌آموزی در قم اضافه‌شده است.

90 درصد مدارس قم پروتکل بهداشتی را رعایت می‌کنند

رمضان بیگی یادآور شد: در قم به دلیل شرایط مهاجرپذیری 30 هزار دانش‌آموز اتباع خارجی تحصیل دارند و 27 واحد آموزشگاهی هم در قالب آموزش استثنایی در قم فعالیت دارند.

به گفته وی، بعد از بازگشایی 15 شهریور طبق نظارت دانشگاه علوم پزشکی و مرکز بهداشت فرم‌هایی داده شد که در قالب 20 تیم ارزیابی انجام شد که 686 واحد در قالب خود ارزیابی انجام‌شده و نتایج به‌دست‌آمده مشخص شد 91 درصد مراکز آموزشی دستورات بهداشتی را رعایت کرده‌اند و این نتیجه ارزیابی با کمیته نظارت مرکز بهداشت نزدیک به هم است .

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم اضافه کرد: به لحاظ حضور فیزیکی بیشترین حجم حضور دانش‌آموزان در دوره دوم متوسطه است و کم‌ترین حضور دوره ابتدایی است، در نواحی مختلف ناحیه 2 بیشترین حضور و ناحیه 4 هم کم‌ترین حضور در مدارس را دارند، آمار بستری‌ها هم بیشتر مربوط به مدارسی بوده که آمار آموزش حضوری بیشتری دارند که در ارزیابی آمده شده است .

وی با بیان اینکه کارگروه سلامت آموزش و پرورش با دستور استانداری تشکیل‌ شده است تا مسائل بهداشتی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی با نظارت بیشتری بررسی و پیگیری شود، مطرح کرد: دستگاه‌های اجرایی با توجه به ظرفیتی که دارند قرار است نیازهای مدارس را تأمین کنند.

چالش والدین با واگذاری سیم‌کارت ویژه‌برنامه شاد

معاون تربیت‌بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان قم در بخش دیگری از سخنان خود گفت: در زمینه واگذاری سیم‌کارت برنامه شاد برای دانش‌آموزان قرار شد با توجه به تجمعاتی که در دفاتر پیشخوان از سوی والدین صورت گرفته است برای رفع این مشکل مجموعه دستگاه‌های استان تصمیم گرفتند که این سیم‌کارت از طریق مدارس توزیع شود تا از تجمعات جلوگیری شود.

رمضان بیکی خاطرنشان کرد: دانشگاه علوم پزشکی و دیگر دستگاه‌های اجرایی با آموزش و پرورش همکاری خوبی داشتند و تصمیم گرفته شد زیرساخت برای آموزش غیرحضوری برای حفظ سلامت دانش‌آموزان توسعه یابد .

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91382

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91382/تحصیل-273-هزار-دانش-آموز-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir