کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم: منافقین و گروه‌های مخالف دین نمونه بارز فساد سیاسی هستند

خبرگزاری تسنیم , 27 شهريور 1399 ساعت 13:47

استاد حوزه و دانشگاه گفت: طبق آیات قرآن کریم مفسدان سیاسی همواره به فساد مشغول‌ هستند و هیچ‌گاه هم قصد اصلاح ندارند، منافقین و گروه‌هایی که علیه دین فعالیت می‌کنند نمونه بارز فساد سیاسی هستند.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ والمسلمین ناصر رفیعی شامگاه چهارشنبه در مراسم عزاداری دهه سوم ماه محرم که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: منافقین و گروه‌هایی که علیه دین فعالیت می‌کنند نمونه بارز فساد سیاسی هستند.

وی افزود: طبق آیات قرآن کریم مفسدان سیاسی همواره به فساد مشغول‌ هستند و هیچ‌گاه هم قصد اصلاح ندارند، فساد در قالب‌های مختلف از جمله جاسوسی و امور مالی صورت می‌گیرد.

استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین منابع شناخت فساد سیاسی نهج‌البلاغه است، ادامه داد: امیرالمؤمنین(ع) حکومتی را تحویل گرفت که سرتاسرش فساد، پارتی‌بازی و رشوه کل حکومت را فراگرفته بود، امام علی(ع) در خطبه سوم نهج‌البلاغه به این مسائل اشاره‌ کرده است.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه یکی از عوامل نارضایتی مردم در کشورمان، وجود برخی از مسئولان و ادارات است، بیان کرد: فساد سیاسی و اداری بسیار خطرناک است، مسئولان با رفتار خود می‌توانند مردم را به‌نظام علاقه‌مند کنند اما برخی دیگر می‌توانند سبب نارضایتی در جامعه باشند.

رفیعی گفت: فساد سیاسی خیلی خطرناک است، پارتی‌بازی، رشوه، دست‌درازی به بیت‌المال، تاخیر در کارها، اختلاس، رسیدگی به امور شخصی در ساعات اداری، بی‌توجهی به حقوق عامه مردم می‌تواند لطمه‌های بزرگی را بر پیکره یک نظام حکومتی وارد سازد.

وی با تاکید بر اینکه قوه قضائیه اقداماتی خوبی برای مقابله با فساد انجام داده است، افزود: باید توجهی بیشتر در این زمینه صورت بگیرد و به مسائلی از جمله عدم تمرکز قدرت، شفافیت و نظارت پرداخته شود.

استاد حوزه و دانشگاه بیان کرد: اصول انقلاب "مسائل فرهنگی، مبارزه با ظلم و روحیه استکبارستیزی بود" و خروج از این اصول و پرداختن به مسائل حاشیه‌ای جایز نیست و باید به اصول انقلاب و رسیدگی به امور معیشتی مردم و جهش تولید و مراقبت از اعتقادات جوانان توجه جدی شود.

عضو هیئت‌ علمی جامعه المصطفی با بیان اینکه اسراف و ریخت‌ و پاش در ادارات دولتی آسیب‌زا است، افزود: علی‌رغم خسارت‌هایی که ویروس کرونا ایجاد کرده ولی یکی از ثمراتش تعطیل کردن سمینارها و همایش‌هایی بود که خروجی‌ آن اسراف بود.

رفیعی خاطرنشان کرد: گاهی فساد سیاسی می‌تواند در قالب جاسوس و نفوذ باشد و نظام سیاسی را دچار مشکل کند و گاهی هم می‌تواند در قالب اسراف در هزینه‌ها باشد، برای جلوگیری از نیروهای نفوذی و جاسوس‌ها باید نظارت بیشتر شود و گاهی این افراد آن‌ چنان پیش می‌روند که می‌توانند حتی به معاونت یک قوه و ریاست یک بانک مهم برسند و لطمه‌های بزرگی را به حکومت و نظام سیاسی وارد کنند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91402

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91402/استاد-حوزه-علمیه-قم-منافقین-گروه-های-مخالف-دین-نمونه-بارز-فساد-سیاسی-هستند

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir