پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۴:۵۵
کد مطلب : 91403
منبع : خبرگزاری فارس

پخش برنامه رادیویی «صدای دانایی» برای آموزش سوادآموزان

قم نيوز : معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: اکنون در قالب ویژه برنامه صدای دانایی برای نخستین بار در سطح کشور از ظرفیت رادیو برای آموزش به سوادآموزان استفاده می‌شود.
پخش برنامه رادیویی «صدای دانایی» برای آموزش سوادآموزان
پخش برنامه رادیویی «صدای دانایی» برای آموزش سوادآموزان
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام محمدرضا قاسمی‌نیا ظهر امروز در دیدار آیت‌الله سید محمد سعیدی تولیت آستان مقدس و نماینده ولی‌فقیه در استان قم با جمعی از مدیران استان که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، ضمن تقدیر از حمایت‌ها و پشتیبانی‌های تولیت آستان مقدس برای گسترش سوادآموزی در استان قم عنوان کرد: به غیر از اینکه سوادآموزی را یک مهارت فردی می‌دانیم تلاش می‌کنیم تا به عنوان یک مهارت اجتماعی نیز معرفی و شناخته شود.

وی با بیان اینکه طی سال‌‎های اخیر رشد 50 درصدی باسوادان را نسبت به سال‌های قبل از انقلاب اسلامی رقم زده‌ایم، عنوان کرد: استان قم در این حوزه رتبه‌های برتر ملی را به خود اختصاص داده است، با وجود شیوع ویروس کرونا سوادآموزی همانند سایر آموزش‌های رسمی تعطیل نشده است و روند آموزش با رعایت پروتکل‌ها و استفاده از بسترهای مختلف از جمله شبکه‌های اجتماعی با کم‌ترین امکانات درحال دنبال شدن است.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: 500 فیلم با سه هزار و 200 دقیقه زمان برای سوادآموزان ارسال شده است و در مدرسه تلویزیونی نیز در اسفندماه سال گذشته با مشارکت صدا و سیمای استان قم برنامه آموزشی لوح و قلم را برای سوادآموزان منعکس کردیم.

وی یادآور شد: اکنون در قالب ویژه برنامه صدای دانایی برای نخستین بار در سطح کشور از ظرفیت رادیو برای آموزش به سوادآموزان استفاده می‌شود.

قاسمی‌نیا عنوان کرد: همیشه پنجم فرودین ماه ثبت‌نام داشتیم اما امسال به علت شیوع ویروس کرونا از هفته آینده ثبت‌نام خود را انجام خواهیم داد و رویکرد ما حضوری، نیمه حضوری و غیرحضوری است و حداکثر ظرفیت حضوری نیز برای هر کلاس 10 نفر خواهد بود که در برخی از نقاط این تعداد به گروه‌های پنج و سه نفره نیز تقسیم می‌شوند.

وی تصریح کرد: طرح‌های مکملی در سوادآموزی داریم به عنوان نمونه برنامه‌های خواندن با خانواده، نماز کلید بهشت، احکام، مقدمات کار با یارانه را به صورت ویژه دنبال می‌کنیم که در این راستا توانسته‌ایم یک الگوسازی ملی را رقم بزنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgwt9y.ak9qz4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما