پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۶
کد مطلب : 91404
منبع : خبرگزاری فارس

آموزه‌های زیارت اهل‌بیت(ع) باید در عرصه عمل استفاده شود

قم نيوز : تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه مسئولان باید به دنبال فراگیری نکات نهفته در زیارت‌نامه‌ها باشند، گفت: ما باید در زیارت اهل بیت(ع) درس‌ها و آموزه‌های مورد نظر را آموخته و از آن‌ها در عرصه عمل استفاده کنیم.
آموزه‌های زیارت اهل‌بیت(ع) باید در عرصه عمل استفاده شود
آموزه‌های زیارت اهل‌بیت(ع) باید در عرصه عمل استفاده شود
به گزارش قم نیوز آیت‌الله سید محمد سعیدی ظهر امروز در دیدار با جمعی از مدیران استان قم که در سالن محراب حرم مطهر بانوی کرامت انجام شد، طی سخنانی اظهار کرد: در شرایط کنونی با توجه به فشارها و تنگناهایی که وجود دارد از جمله فشارهای خارجی و مشکلات داخلی، باید به دنبال رفع مشکلات مردم و داشتن دقت در انجام امور باشیم.

وی اضافه کرد: اکنون دشمن به دنبال ایجاد سردرگمی میان مردم و مسؤولان است و وجود برخی از مشکلات با منشأ داخلی به خوبی نمایان‌گر این توطئه است.

تولیت آستان مقدس بانوی کرامت با تاکید بر اینکه برخی از مناطق و استان‌ها حساسیت خاصی دارد، عنوان کرد: معنا و شأن واقعی قم را ما باید معرفی و حفظ کنیم، در برخی از مشکلات مسؤولان استانی به دنبال دلبستن به مسئولان بالا دستی هستند درحالی‌که گاهی بحران‌هایی رخ می‌دهد که اگر تصمیم‌ها را به مسئولان بالاتر واگذار کنیم با مشکل روبرو خواهیم شد، ما در هنگام بحران باید در اسرع وقت به تکاپو افتاده و از ظرفیت‌های داخلی بهره‌مند شویم.

وی ضمن تقدیر از حمایت‌ها و تلاش‌های مردم برای تحقق اهداف انقلاب اسلامی عنوان کرد: اکنون چالش‌های جهانی بسیاری از کشورها را با مشکل روبرو کرده است اما به لطف مردم در ایران اسلامی به صورت نسبی با شرایط مناسبی روبرو هستیم و این نشان از هوشیاری مردم است که با وجود تنگ‌دستی‌ها دستگیری خود را نیز بیشتر می‌کنند.

آیت‌الله سعیدی عنوان کرد: دشمن راهکارهای مختلفی را طی می‌کند تا مردم را ناراضی کند، این سیاست شیطانی برای درهم کوبیدن پایه‌های نظام و ضربه زدن به خدمت‌گزاران نظام است.

وی با بیان اینکه کسب رضایت خداوند با خدمت به مردم مهم‌ترین رکن در ادارات است، اظهار کرد: یا فاطمه اشفعی لی فی الجنه فقط یک شعار کلامی نیست بلکه یک مطالبه و درخواست است و در روز قیامت نیز بانو بر اساس همین شعار از خدمت گزاران به مردم و زائران قم دست گیری می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قم از مصائب حضرت زینب(س) یاد کرد و گفت: اسارت چنین شخصیتی در کشور اسلامی توسط مسلمانان یک فاجعه بزرگ است و این ایام به مصیبت‌های ایشان اختصاص دارد و وظیفه ما معرفی شخصیت و اهداف مورد نظر حضرت است.

وی ادامه داد: امام سجاد علیه‌السلام بعد از داستان کربلا خلیفه خداوند بر روی زمین بودند تا زمانی که از دنیا رفتند، ایشان در این دوران دشمنان خداوند را ناامید کردند چراکه دشمنان می‌خواستند در کربلا کار اسلام و اهل‌بیت(ع) را یکسره کنند و کینه‌ها و عقده‌های خود را رفع کنند درحالی‌که با عنایت خداوند متعال امام سجاد(ع) نجات یافته و با خطبه‌های امام و حضرت زینب(س) و مکتب شیعه زنده ماند.

تولیت آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) با تاکید بر اینکه مسئولان باید به دنبال فراگیری نکات نهفته در زیارت‌نامه‌ها باشند، گفت: ما باید در زیارت اهل بیت(ع) درس‌ها و آموزه‌های مورد نظر را آموخته و از آن‌ها در عرصه عمل استفاده کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchkknw.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما