پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۸:۵۷
کد مطلب : 91411
منبع : خبرگزاری فارس

الگوبرداری از یاران امام حسین(ع) راه مبارزه با تغییر ارزش‌ها

قم نيوز : نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: لازم است از شاگردان و یاران امام حسین(ع) الگوبرداری کنیم و به این امر توجه داشت که اگر دشمن ارزش‌ها را تغییر دهد دچار ضرر می‌شویم.
الگوبرداری از یاران امام حسین(ع) راه مبارزه با تغییر ارزش‌ها
الگوبرداری از یاران امام حسین(ع) راه مبارزه با تغییر ارزش‌ها
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عبدالله حاجی صادقی امروز در مراسم راه‌اندازی «مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه» که با حضور علما و فضلای حوزه در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا علیهاالسلام برگزار شد، با اشاره به تقارن هفته دفاع مقدس و ایام محرم و صفر اظهار کرد: باید در نظر داشت بین نهضت امام حسین(ع) و دفاع مقدس سه شباهت در قالب تقدس، ماندگاری و اثرگذاری وجود دارد.

وی با اشاره به بعد اثرگذاری نهضت عاشورا گفت: عاشورا ماندگاری دین خدا در پرتو نهضت امام حسین(ع) را رقم زد به طوری که اگر این واقعه روی نمی‌داد دین اسلام باقی نمی‌ماند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دفاع مقدس را عامل بقای انقلاب عنوان کرد و افزود: جنگ از سوی دشمن تحمیل شد تا انقلاب اسلامی از بین برده شود ولی عامل بقای انقلاب شد و بسیاری از خطرها از مسیر انقلاب برداشته شد و نیروهای انقلابی تربیت شدند.

وی با بیان اینکه فی سبیل الله بودن و قیام الله بودن از جمله ویژگی‌های دفاع مقدس است، گفت: هر امر خدایی علاوه بر تقدس ماندگار و اثرگذار می‌شود و می‌توان بیان کرد دفاع مقدس همواره وجود دارد و این سنت جبهه حق و باطل را درگیر می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با تأکید بر اهمیت فرهنگ دفاع مقدس گفت: امروز به فرهنگ دفاع مقدس نیاز است و این فرهنگ تعطیل نمی‌شود و لازم است در برابر هر تهاجمی قرار گیرد. به این دلیل به دفاع تبدیل شد زیرا آغاز کننده جنگ نبودیم زیرا جنگ و حمله در فرهنگ ما وجود ندارد.

وی با اشاره به تهاجم فکری و فرهنگی از سوی دشمن گفت: دشمن به این نتیجه رسیده که به وسیله استحاله در فرهنگ دینی و تلقی نادرست از دین داری می‌توان انقلاب را شکست داد و برای این منظور قصد دارد انقلاب را از درون دچار گرفتاری کند.

نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: دشمن به این منظور جبهه‌ای وسیع، عظیم و نامتجانس با قدرت رسانه راه‌اندازی کرده و در مدارس، دانشگاه، صدا و سیما، حوزه‌های علمیه و سبک زندگی ورود پیدا کرده است.

وی با تأکید بر الگوگیری از حسینیان در کربلا گفت: لازم است از شاگردان و یاران امام حسین(ع) الگوبرداری کنیم و به این امر توجه داشت که اگر دشمن ارزش‌ها را تغییر دهد دچار ضرر می‌شویم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حاجی صادقی با بیان اینکه حوزه‌های علمیه باید بینش، بصیرت، توانمندی و دین شناسی را به بسیجیان ارائه دهد، گفت: بسیج طلاب تنها دارای این رسالت نیست که طلاب را سازماندهی کند بلکه باید بسیجیان دیگر را نیز تغذیه کند. فرماندهی در دستان شما است زیرا جنگ به اعتقادات و باورها وجود دارد.

وی با اشاره به نقش جامعه زنان از بسیج خواهران تا بسیج طلاب خواهر و به ویژه خواهران استاد در عرصه جنگ نرم گفت: دشمن بانوان را هدف گرفته و به این وسیله تهدیدات فراوانی به جامعه وارد کرده است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfyjd1.w6dyyagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما