پنجشنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۹:۵۸
کد مطلب : 91412
منبع : خبرگزاری تسنیم

مدیر جامعه الزهرا(س): دفاع مقدس باید به خوبی برای نسل جوان امروز تبیین شود

قم نيوز : مدیر جامعه الزهرا(س) گفت: دفاع مقدس، قطعه‌ای نورانی از تاریخ معاصر ایران اسلامی است و باید به خوبی آن ایام برای نسل امروز تبیین شود.
مدیر جامعه الزهرا(س): دفاع مقدس باید به خوبی برای نسل جوان امروز تبیین شود
مدیر جامعه الزهرا(س): دفاع مقدس باید به خوبی برای نسل جوان امروز تبیین شود
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید محمود مدنی امروز در مراسم راه‌اندازی «مرکز بسیج اساتید و نخبگان خواهر حوزه علمیه» در تالار بیداری اسلامی جامعه الزهرا(س)، اظهار داشت: تقارن دفاع مقدس با ایام محرم، پیام‌های فراوانی دارد؛ امت اسلامی درس شرف و شجاعت، عزت طلبی و ستم‌سوزی از حماسه بزرگ عاشورا و دفاع مقدس گرفتند.

مدیر جامعه الزهرا(س) افزود: دفاع مقدس، قطعه‌ای نورانی از تاریخ معاصر ایران اسلامی است و باید به‌خوبی آن ایام برای نسل امروز تبیین شود

وی تصریح کرد: جنگ علیه ایران 40 سال قبل با حمله صدام به فرودگاه‌ها و مراکز اصلی در ایران آغاز شد درحالی‌که کشورمان در ظاهر قدرت کافی را به لحاظ نظامی و اقتصادی در اوایل انقلاب نداشت و ارتش رژیم سابق فروپاشیده بود و ارتش بعد از انقلاب اسلامی نیز هنوز سازمان‌یافته نشده و سپاه بسیار نوپا بود.

مدنی بیان کرد: در این شرایط بسیاری از کشورها شریک جرم شدند و میلیاردها ذخایر نفتی کشورهای خلیج‌فارس در تقویت دشمن به سمت عراق سرازیر می‌شد و هم‌پیمانان اسرائیل و آمریکا در این جنگ هزینه می‌کردند و اروپا با تولید و توزیع سلاح‌های شیمیایی، دستانش را به خون جوانان آلوده می‌کرد و موشک‌های بزرگ و کوچک تهران و قم را هدف قرارمی‌داد.

وی خاطرنشان کرد:آمریکا بالاترین سیستم اطلاع‌رسانی را به کار گرفت و عراق به‌راحتی بسیاری از نقاط کشور را رصد می‌کرد، اما با همه این‌ها قدرت الهی بروز پیدا کرد و در دفاع مقدس پیروز شدیم و امروز نیز باور داریم که به‌زودی شکست مزدورانی که در منطقه خود را به اسرائیل و آمریکا فروخته‌اند به برکت خون شهیدان ظهور و بروز می‌کند.

مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: درس مهمی که از دفاع مقدس می‌گیریم آن است که قدرت الهی و وحدت مردم همواره پیروز است، در آن روزها، شجره‌ای به نام بسیج توسط امام غرس و به موج فراگیری تبدیل شد و خیل شهدا را تقدیم کرد و الگوهای زیادی را برای تاریخ ما باقی گذاشت.

وی تصریح کرد: امروز در ادامه همان مسیر قراردادیم و کتاب دفاع مقدس و ارزش‌ها همچنان ورق می‌خورد، ما اهل مذاکره و منطق و استدلال هستیم، اما اگر روزی اقتضاء کند که باید در میدان مبارزه ایستادگی کنیم، در ابتدا من و خانواده‌ام در این راه تکه‌تکه خواهیم شد و بسیجی وار و سلیمانی‌وار در میدان می‌رویم.

مدنی بیان کرد: ما امروز هم در ادامه همان مسیر هستیم و شاهدیم که بسیج اساتید حوزه‌های خواهران به‌صورت مستقل شکل می‌گیرد؛ بسیج نیروی جبهه جنگ نظامی و فکری و عقیدتی است.

وی اظهار داشت: جامعه الزهرا(س) نیز با دست امام خمینی(ره) پا گرفت و شجره طیبه‌ای شده است و در سال جاری بیش از 22 هزار طلبه در سطوح مختلف یک تا چهار داریم، چنین تجمعی را در هیچ کجای دنیا نداریم، اینجا خانه همه اساتید بسیجی خواهر کشور است.

مدیر جامعه الزهرا(س) عنوان کرد: در اینجا بیش از 700 استاد حضور دارند که ظرفیت بسیار ارزشمندی است و در این ایام کرونایی، بیش از 520 با ما همکاری می‌کنند.

وی تصریح کرد: همچنین بیش از 50 هزار فارغ‌التحصیل در جامعه‌الزهرا(س) ازجمله دستاوردهای مهم است و تعداد کثیری از آن‌ها با ما همکاری می‌کنند و عده زیادی در کشورهای مختلف به نقش‌آفرینی می‌پردازند و در شبه‌قاره هند بیش از 80 مدرسه زیر نظر فارغ‌التحصیلان جامعه فعال است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcgxt9y.ak9qq4prra.html
نام شما
آدرس ايميل شما