جمعه ۲۸ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب : 91429
منبع : خبرگزاری تسنیم

مراسم بزرگداشت عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزی در قم برگزار شد

قم نيوز : مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام سید عباس موسویان عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزی در قم برگزار شد.
مراسم بزرگداشت عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزی در قم برگزار شد
مراسم بزرگداشت عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزی در قم برگزار شد
به گزارش قم نیوز مراسم بزرگداشت حجت‌الاسلام سید عباس موسویان عضو فقید شورای فقهی بانک مرکزیدر صحن مدرسه علمیه فیضیه قم برگزار شد.

طلاب و روحانیون، نمایندگاه دفاتر مراجع تقلید و علما و اقشار مختلف مردم در این مراسم حضور داشتند.

حجت‌الاسلام عبدالحسین خسروپناه رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه در این مراسم بیان کرد: مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان فقیهی پاسخگو، خلاق، الگوساز و خلیق بود.

وی با اشاره به خصوصیات اخلاقی مرحوم موسویان افزود: حجت‌الاسلام موسویان با همه علم و فضل و دانش سر تا پا تواضع بود، ایشان هم بذل علمی، هم بذل مالی و هم بذل منصبی داشت و مثل برخی افراد نبود که برای پست و مقام حمله می‌کنند.

رئیس موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه بیان کرد: علمی که همراه با تفکر است، برای جامعه نافع و همراه با عمل است، علم دارای حکمت بوده و مرحوم موسویان نیز از علمایی است که تمام این ویژگی ها را برای علم خود دارا بود.

خسروپناه با بیان اینکه مرحوم موسویان در سه دانش فقه، علم اقتصاد و تفسیر صاحب‌نظر بود خاطرنشان کرد: موسویان در بانکداری اسلامی صاحب نظر بود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم حجت‌الاسلام سید عباس موسویان عضو انجمن اقتصاد حوزه علمیه قم و عضو شورای فقهی بانک مرکزی نوزدهم مردادماه امسال به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در قم دارفانی را وداع گفت.

مرحوم حجت‌الاسلام والمسلمین موسویان در زمان حیات عضو شورای فقهی بانک مرکزی، نایب رئیس کمیته فقهی سازمان بورس و اوراق بهادار، عضو هیئت امنا و هیئت علمی دانشگاه امام صادق(ع)، عضو انجمن اقتصاد اسلامی و انجمن مالی اسلامی و استادتمام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بود.

وی برنده نخستین جایزه جهانی علوم انسانی اسلامی به خاطر نظریه‌پردازی در حوزه اقتصاد اسلامی و برگزیده کتاب سال حوزه بود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdceoe8o.jh8zwi9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما