کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح جامع دریاچه نمک قم

خبرگزاری فارس , 28 شهريور 1399 ساعت 15:16

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم از اجرای طرح جامع دریاچه نمک در قالب موضوعات گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری و جاده دسترسی قم به دریاچه نمک خبر داد.


به گزارش قم نیوز محمدتقی کاظم زاده امروز با بیان اینکه طرح جامعی در زمینه بحث دریاچه نمک از سوی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان در حال انجام است، اظهار کرد: علاوه بر بحث معدنی و صنعتی سایر ظرفیت‌های دریاچه نمک از جمله گردشگری، شیلات و آبزی‌پروری و جاده دسترسی قم به دریاچه نمک به عنوان مباحثی است که در طرح جامع با محوریت مدیریت سازمان برنامه‌ریزی در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد: علاوه بر ظرفیت‌های صنعتی معدنی سایر ظرفیت‌های دریاچه نمک باید شناسایی شود و یک طرح جامع سرمایه‌گذاری در این بحث داشته باشیم.

وی با بیان اینکه مواد معدنی بنتونیت، زئولیت و خاک‌های معدنی به عنوان مواد معدنی نوین نقش به سزایی در بسیاری از صنایع کشور ایفا می‌کند، گفت: زئولیت ماده معدنی خاص در صنعت کشاورزی، دارویی، بهداشتی و بسیاری از صنایعی است که اکنون استفاده می‌شود.

رئیس اداره معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم خاطرنشان کرد: کائولن و فلدسپات نیز در استان وجود دارد که به عنوان مواد اولیه کارخانجات چینی، سرامیک و کاشی کاربرد دارد.

وی با بیان اینکه باریت نیز در استان تولید می‌شود، گفت: این ماده در صنعت حفاری نفت استفاده می‌شود و کاربردهای دیگری در صنایع آرایشی و بهداشتی دارند.

کاظم زاده با اشاره به ظرفیت سنگ‌های قیمتی در استان و سرمایه‌گذاری روی آن گفت: ذخایر خوبی در این زمینه وجود دارد و در یک یا دو سال گذشته اقدامات مناسبی در این زمینه صورت گرفته و سرب، روی، آهن و طلا به عنوان ظرفیت‌های معدنی و اکتشافی استان در واقع محسوب می‌شوند.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91431

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91431/اجرای-طرح-جامع-دریاچه-نمک-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir