يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۰۱:۱۲
کد مطلب : 91456
منبع : خبرگزاری مهر

مقابله با پدیده شوم تکدی گری نیازمند نگاه ملی و فرابخشی است

قم نيوز : مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری قم گفت: برخورد و اقدام مؤثر با پدیده تکدی گری نیازمند یک نگاه ملی و فرابخشی است.
مقابله با پدیده شوم تکدی گری نیازمند نگاه ملی و فرابخشی است
مقابله با پدیده شوم تکدی گری نیازمند نگاه ملی و فرابخشی است
به گزارش قم نیوز احمد رضا شفیعی با اشاره به اینکه در پدیده شوم تکدی گری ده‌ها عامل اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی نقش دارد گفت: این معضل آسیب‌های فراوانی به روح و روان شهر دارد که مطابق قوانین مجازات اسلامی، جرم محسوب شده و مجازات‌های سنگینی در قانون تبیین شده است.

مدیر کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری قم با تاکید بر اینکه از چالش‌های مهم در بیشتر کلانشهرهای بزرگ و مذهبی کشور پدیده تکدی گری است گفت: تکدی گری علاوه بر تحمیل هزینه‌های فراوان به شهر، آسیب‌های روحی و روانی عمده‌ای را به شهروندان و زائرین تحمیل و چهره شهر مقدس قم را مخدوش می‌کند.

وی افزود: متأسفانه در سال‌های قبلی رشد فزاینده و افسار گسیخته‌ای از آسیب‌های اجتماعی در بخش‌های مختلف در شهر بخصوص پیرامون حرم مطهر و مسجد جمکران را شاهد بودیم.

شفیعی ایجاد و تجهیز مرکز غربالگری مطابق مصوبات شورای عالی اداری کشور را از جمله اقدامات انجام شده زیر نظر فرمانداری و تأیید کارشناسان سازمان بهزیستی عنوان کرد و افزود: به منظور بالا بردن کمیت و کیفیت خدمات تخصصی از جمله مدیریت، پذیرش و نگهداری افراد، به مؤسسات مجرب و توانمند واگذار شده است.

وی برخورد و اقدام مؤثر با پدیده تکدی گری را نیازمند یک نگاه ملی و فرابخشی دانست و تصریح کرد: جهت رفع معضل اجتماعی باید کلیه دستگاه‌های استانی در تمامی زمینه‌های اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و همچنین سازمان‌های مردم نهاد و بویژه مردم، باید برخورد صحیح با آسیب‌های اجتماعی را وظیفه ذاتی و اصلی خود دانسته و با آگاهی کامل عمل کنند تا گام‌ها و اقدامات پیشگیرانه مؤثری را در رفع این پدیده شاهد باشیم.

شفیعی افزود: بیش از ۵۰ اکیپ موتوری، خودرویی و پیاده در طول ۲۴ ساعت شبانه روز در شهر نسبت به جمع‌آوری معتادین، کارتن خواب‌ها، بلا مکان‌ها و متکدیان از سطح شهر اقدام می‌کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcepe8o.jh8zni9bbj.html
نام شما
آدرس ايميل شما