کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

148 مقاله به دبیرخانه همایش ملی مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم ارسال ‌شده است

خبرگزاری تسنیم , 30 شهريور 1399 ساعت 16:47

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم گفت: در این شورای علمی محورهای همایش و ریز موضوعات مصوب شد، اقدام به فراخوان مقالات دادیم که ۱۴۸ مقاله درمجموع رسید که ازاین‌بین ۹۹ مقاله برگزیده شد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ محمدصادق یوسفی مقدم ظهر امروز در افتتاحیه همایش ملی"مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم" که به همت پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی به‌صورت مجازی برگزار شد، اظهار داشت: مقاومت از موضوعات مهم امروز در سطح ملی و بین‌المللی است.

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم افزود: دفتر تبلیغات اسلامی باید در جبهه مقاومت حضور پیدا کند و وظیفه خود که تقویت این جبهه است را انجام دهد.

وی بیان کرد: امروز یکی از موضوعات مهم و موردنیاز ما در سطح ملی و بین‌المللی مسئله مقاومت است، دفتر تبلیغات اسلامی وظیفه خودش را تقویت فکری و نرم‌افزاری می‌داند باید در جبهه مقاومت نیز وظیفه خود را انجام بدهد.

رئیس پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم عنوان کرد: عناوین پنل های این همایش عبارت از «گفتمان‌سازی و روش مقاومت از نگاه قران کریم»، «مفاهیم، مبانی و اصول مقاومت اسلامی از نگاه قرآن کریم»، «الگوهای مقاومت در قران کریم»، «دستاوردهای مقاومت از نگاه قرآن کریم» و «چالش‌های مقاومت از نگاه قرآن کریم» است.

یوسفی مقدم گفت: موضوع همایش از سوی پژوهشکده فرهنگ و معارف قرآن با همکاری قطب‌های فکری و فرهنگی تصویب شد، 11 پیش نشست علمی با همکاری مراکز همکار همایش برگزارشده که متن این نشست‌ها نیز بعد از غنی‌سازی محتوایی چاپ‌شده و در اختیار جامعه علمی قرار خواهد گرفت.

دبیر علمی همایش مقاومت اسلامی از منظر قرآن کریم خاطرنشان کرد: شورای علمی همایش ملی مقاومت اسلامی و کمیته کارشناسی به وجود آمد که در این شورای علمی محورهای همایش و ریز موضوعات مصوب شد، اقدام به فراخوان مقالات دادیم که 148 مقاله درمجموع رسید که ازاین‌بین 99 مقاله برگزیده شد.

به گزارش تسنیم، پنل‌های همایش از روز افتتاحیه تا چهارشنبه دوم مهرماه (به مدت پنج روز) برپا می‌شود و روز پنجشنبه سوم مهرماه آیین اختتامیه این همایش برگزار می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91466

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91466/148-مقاله-دبیرخانه-همایش-ملی-مقاومت-اسلامی-نگاه-قرآن-کریم-ارسال-شده

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir