کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

خروج سینما از اولویت سبد فرهنگی خانواده‌ها

خبرگزاری فارس , 30 شهريور 1399 ساعت 7:47

رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم گفت: سینما به دلیل شیوع کرونا اکنون از اولویت خانواده‌ها و سبد فرهنگی خانوار در حال خروج است.


به گزارش قم نیوز محمدکاظم رضوانی امروز با اشاره به فعالیت سینماهای استان در شرایط شیوع بیماری کرونا اظهار کرد: بر اساس پروتکل‌ها باید به رعایت فاصله اجتماعی به صورت یک درمیان در سالن‌های سینمایی توجه کرد. استفاده از دستکش، ماسک و مواد ضدعفونی کننده برای تماشاگران سینمایی ضروری است که در این زمینه بازدیدهای دوره‌ای از سوی وزارت بهداشت و کارشناسان صورت گیرد.

وی خاطرنشان کرد: بیشتر خانواده‌ها تمایل دارند از ابزارهای آنلاین برای تماشای فیلم و دیگر امور استفاده کنند بنابراین به همین دلیل سینماها وضعیت خوبی ندارند و سینما به دلیل شیوع کرونا از اولویت خانواده‌ها یعنی سبد فرهنگی خانوار در حال خروج است.
رئیس اداره سینمایی و سمعی و بصری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم با بیان اینکه اکنون سینمای تربیت در حال بازسازی اساسی است، گفت: با توجه به وضعیت کرونا بدترین دوران تجربه‌ سینماداری است در حالی که چند سال پیش حال سینما رو به بهبود بود ولی برخی از سینماها با توجه به وضعیت کرونا تعطیل است و اقبال عمومی به سینماها نیست که این امر نیازمند برنامه‌ریزی و آینده‌نگری است.
رضوانی محصول فرهنگی سینما را به عنوان مؤلفه اساسی سبد خانوار مورد توجه قرار داد و افزود: بدون تردید حال سینما خوب خواهد شد؛ کرونا علاوه بر اینکه معایبی داشته فرصت‌هایی ایجاد کرده که باید به این فرصت‌ها توجه کرده و بتوانیم شکل صنعت سینما داری را اصلاح کنیم.
انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91468

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91468/خروج-سینما-اولویت-سبد-فرهنگی-خانواده-ها

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir