يکشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۲
کد مطلب : 91472
منبع : خبرگزاری فارس

رژه نیروهای مسلح در قم برگزار نمی‌شود

قم نيوز : جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) گفت: هرسال با آغاز دفاع مقدس رژه نیروهای مسلح اجرا می شد که امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا این برنامه اجرا نمی شود.
رژه نیروهای مسلح در قم برگزار نمی‌شود/توزیع 6 هزار بسته معیشتی به همراه عکس شهدا
رژه نیروهای مسلح در قم برگزار نمی‌شود/توزیع 6 هزار بسته معیشتی به همراه عکس شهدا
به گزارش قم نیوز محمدرضا موحد امروز در جمع خبرنگاران، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس اظهار کرد: هفته دفاع مقدس نماد شجاعت، ایثار و ولایتمداری است.

وی با اشاره به اینکه جنگ هشت ساله در حالی به ملت ایران تحمیل شد که انقلاب اسلامی تازه به پیروزی رسیده بود و با کمبودهای بسیاری مواجه بودیم، تصریح کرد: دشمنان برای در هم شکستن ایران با یکدیگر هم پیمان شده بودند تا ما را به زانو در بیاورند اما اقتدار و از خود گذشتگی ها موجب شد که دشمن حتی نتواند یک وجب از خاک ایران دست درازی کند.

جانشین فرمانده سپاه امام علی بن ابیطالب(ع) با عنوان اینکه فرماندهان جنگ را جوانان تشکیل می دادند، تصریح کرد: اما طراحی هایی که در عملیات های گوناگون توسط فرماندهان انجام شد، شگفتی دنیا را به دنبال داشت.

وی با تاکید براینکه در حال حاضر طرح عملیات والفجر 8 در بهترین دانشگاه های نظامی دنیا تدریس می شود، عنوان کرد: درحالی که روزهای ابتدایی جنگ برای تامین سیم خاردار با مشکل مواجه بودیم اما امروز از نظر تولید موشک به اقتدار و توانمندی رسیدیم و این مسئله موجب ترس دشمنان شده است.

موحد با بیان اینکه در حال حاضر هیچ قدرت نظامی در دنیا جرات نمی کند فکر حمله نظامی به ایران را در سر داشته باشد، تصریح کرد: به عنوان نمونه می توانیم به اقدام ایران در ساقط کردن پهباد و واکنش به پایگاه عین الاسد اشاره کنیم که آمریکا نتوانست هیچ حرکتی در پاسخ انجام دهد.

جانشین فرمانده سپاه قم در بخش دیگری از سخنان خویش با اشاره به اینکه هرسال هفته دفاع مقدس با رژه نیروهای مسلح آغاز به کار می شود، گفت: امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا رژه برگزار نمی شود و برنامه های دیگری مطابق با پروتکل های بهداشتی جایگزین می شود.

وی تاکید کرد: به دنبال برنامه های محله محور و در بستر فضای مجازی هستیم تا خلاء هایی را که به واسطه شیوع ویروس کرونا بوجود آمده است را پوشش دهیم.

موحد با تبیین برنامه های گرامیداشت هفته دفاع مقدس عنوان کرد: روز دوشنبه 31 شهریور روز ولایتمداری و اقتدار ملی است که امسال در این روز رهبر انقلاب از طریق ویدیو کنفرانس سخنرانی خواهند کرد و پس از سخنرانی رهبر انقلاب تا 8 روز برنامه های مختلفی اجرا می شود که برای هر روز شعار خاصی انتخاب شده است.

جانشین فرمانده سپاه قم اضافه کرد:کارگروه های عملیات، فرهنگی اجتماعی، ورزش و آمادگی جسمانی، فضای مجازی و محرومیت زدایی و مردم یاری در ذیل برنامه های هفته دفاع مقدس ایجاد شده اند.

وی بیان کرد: در کارگروه عملیات در روز 31 شهریور سال جاری رژه موتوری و خودرویی نیروهای مسلح در قالب سه کاروان پیش بینی شده که دو کاروان در داخل شهر قم و یک کاروان در منطقه پردیسان خواهد بود.

موحد عنوان کرد: سوم مهرماه گشت اقتدار نیروهای انتظامی برگزار خواهد شد و در کمیته فرهنگی و اجتماعی عطرافشاری و غبارروبی مزار شهدا را خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سرکشی و دیدار با خانواده های ایثارگران و شهدا، رونمایی از کتاب، تولید سرود ویژه دفاع مقدس، اجرای تئاتر خیابانی با موضوع غارت، نمایشگاه مجازی دفاع مقدس و اجرای برنامه های فرهنگی مانند سرود، تئاتر و روایتگری در ۴۰ محله از جمله برنامه های هفته دفاع مقدس به شمار می رود، عنوان کرد: برگزاری جشنواره شعر بسیج، جشنواره ادبیات سراسری بسیج، مراسم هیئت مقاومت، برگزاری کارگاه گرافیک و نقاشی با موضوع شهدا و دفاع مقدس نیز از دیگر برنامه هاست.

جانشین فرمانده سپاه استان قم با تاکید براینکه کارگروه ورزش مسابقات تیراندازی و دیگر مسابقات را برای نیروهای مسلح و سربازان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: کارگروه رسانه و فضای مجازی هم به تولید نماهنگ، عکس نوشته و موشن گرافی و برگزاری نشست خبری و روایت گری می پردازد.

وی اضافه کرد: افتتاح پروژه های عمرانی، کلنگ زنی پروژه مدرسه چشمه شور، افتتاح 40 صندوق قرض الحسنه بسیج، توزیع 6 هزار بسته معیشتی به همراه عکس شهدا، برپایی چهار ایستگاه سلامت، برپایی سه نمایشگاه محصولات اقتصاد مقاومتی، افتتاحیه کارگاه های تولیدی، توزیع 4هزار غذای گرم بین افراد نیازمند و توزیع 3 هزار و 500 بسته لوازم التحریر از دیگر برنامه های هفته دفاع مقدس در بخش عمرانی به شمار می رود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcci0qo.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما