کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

روایت دلاوری پرسنل ژاندارمری؛ از امنیت شهرها تا ساقط کردن هواپیما

خبرگزاری مهر , 31 شهريور 1399 ساعت 14:38

فرمانده انتظامی استان قم گفت: برخی حوادث مهم جنگ مثل ساقط کردن اولین هواپیمای دشمن در دزفول، بازپس‌گیری دهلران توسط نیروهای ژاندارمری کرمانشاه از افتخارات پرسنل شجاع ژاندارمری است.


به گزارش قم نیوز سیدمحمود میرفیضی ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و گرامیداشت هفته دفاع مقدس، گفت: نیروی انتظامی کشور بیش از ۹ هزار شهید، ۱۲ هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی و بیش از سه هزار شهید در راه حفظ امنیت کشور تقدیم کرده است.

فرمانده انتظامی استان قم در ادامه با اشاره به اینکه نیروی انتظامی از ادغام سه نهاد ژاندارمری، کمیته انقلاب اسلامی و شهربانی تشکیل شده است، افزود: نیروی انتظامی در زمان جنگ تحمیلی علاوه بر وظایفی همچون برقرار کردن نظم و امنیت در حوزه داخل و خارج از شهرها، کنترل مرزها برعهده داشت.

وی با اشاره به دلاوری‌های پرسنل ژاندارمری در روزهای دفاع گفت: برخی حوادث مهم جنگ مثل ساقط کردن اولین هواپیمای دشمن در دزفول، بازپس‌گیری دهلران توسط نیروهای ژاندارمری کرمانشاه از جمله اقدامات و افتخارات پرسنل شجاع ژاندارمری بوده است.

میرفیضی حفظ شهرهای تخلیه شده، شهرهای بمباران شده و مناطقی که مورد تخریب قرار گرفته بودند را از وظایف محول شده دوران دفاع مقدس به نیروی انتظامی بیان کرد و گفت: نیروی انتظامی از روزهای اول جنگ تحمیلی در قالب گردان‌های ژاندارمری سابق، تیپ ایثار که مربوط به شهربانی بود و تشکیل تیپ رزمی قوامین و موسی بن جعفر (ع) فعالیت می‌کردند که بعداً با ادغام این یگان‌ها لشکر روح الله در جبهه‌های حق علیه باطل تشکیل شد.
انتهای پیام / 137


کد مطلب: 91484

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91484/روایت-دلاوری-پرسنل-ژاندارمری-امنیت-شهرها-ساقط-کردن-هواپیما

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir