کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اجرای طرح آموزش مداحی در مناطق محروم قم

خبرگزاری فارس , 31 شهريور 1399 ساعت 21:27

مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم گفت: برای استفاده بهینه از تعطیلات تابستانی دانش آموزان و بهره برداری از ایام سوگواری ماه محرم، طرح آموزش مداحی با عنوان «بلبلان حسینی» در دو دهستان قمرود و قنوات به اجرا رسید.


به گزارش قم نیوز محسن زینلی پور امروز با اشاره به اینکه کارگروه تعلیم وتربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان مناطق محروم برنامه های ویژه ای را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: این برنامه ها در دو بخش داخل و بیرون از مدارس طراحی شده که توسط امامان روستا یا رابطین مشخص عملیاتی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در دو دهستان قمرود و قنوات، 6 امام روستا از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: با توجه به فضای پیش آمده به واسطه ویروس کرونا و اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان وهمزمانی آن با ایام محرم، برآن شدیم از این فرصت مناسب در جهت تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

مسؤول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ادامه داد: طی فراخوانی که از طریق امامان روستا صورت گرفت نوجوانان علاقه مند به مداحی برای شرکت در دوره آموزشی «بلبلان حسینی» ثبت نام شدند و جلسات آموزش با شروع ماه محرم آغاز شد.

زینلی پوربا بیان اینکه از مداحان پیشکسوت هر روستا به عنوان استاد برای برگزاری این دوره ها دعوت شد، گفت: امامان روستا و اساتید پای کار ایستادند، برای شرکت کنندگان کتاب تهیه کردند و جلسات آموزشی پرباری شکل گرفت و در جلسات پایانی هم صف های نمادین تشکیل شد و نوآموزان مقابل هم کلاسی های خود مداحی کردند.

وی به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ما در صدد هستیم از نوجوانان و جوانان روستا مداح تربیت کنیم تا برای برگزاری مجالس عزاداری و مولودی ائمه اطهار(ع) دچار مشکل نشوند و از توان و ظرفیت موجود در روستایشان به نحو احسن استفاده کنند.

مسؤول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم افزود: همچنین با شناختی که از مناطق کسب کردیم دریافتیم که برخی از نوجوانان روستایی اعتماد به نفس بالایی ندارند و ما در صددیم با این کار هویت و شخصیت مذهبی به آنها بدهیم و با دادن مسئولیت در مساجد، آنها را در همین سنین جذب دین کنیم.

زینلی پور در پایان با تاکید بر اینکه در طول دوره و انتهای آن بر حسن انجام آموزش ها نظارت کرده و عملکرد دوره ها را ارزیابی کردیم، خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از سوی خانواده ها و فرزندانشان از این دوره ها شد که امیدواریم با استمرار آن بتوانیم مداحانی با دانش و آموزش دیده را در روستاها تربیت کنیم.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91493

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91493/اجرای-طرح-آموزش-مداحی-مناطق-محروم-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir