دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۱:۲۷
کد مطلب : 91493
منبع : خبرگزاری فارس

اجرای طرح آموزش مداحی در مناطق محروم قم

قم نيوز : مسئول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم گفت: برای استفاده بهینه از تعطیلات تابستانی دانش آموزان و بهره برداری از ایام سوگواری ماه محرم، طرح آموزش مداحی با عنوان «بلبلان حسینی» در دو دهستان قمرود و قنوات به اجرا رسید.
اجرای طرح آموزش مداحی در مناطق محروم قم
اجرای طرح آموزش مداحی در مناطق محروم قم
به گزارش قم نیوز محسن زینلی پور امروز با اشاره به اینکه کارگروه تعلیم وتربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم در زمینه آموزش کودکان و نوجوانان مناطق محروم برنامه های ویژه ای را در دست اجرا دارد، اظهار کرد: این برنامه ها در دو بخش داخل و بیرون از مدارس طراحی شده که توسط امامان روستا یا رابطین مشخص عملیاتی می شوند.

وی با اشاره به اینکه در دو دهستان قمرود و قنوات، 6 امام روستا از سوی قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه در حال فعالیت هستند، ابراز کرد: با توجه به فضای پیش آمده به واسطه ویروس کرونا و اوقات فراغت دانش آموزان در تابستان وهمزمانی آن با ایام محرم، برآن شدیم از این فرصت مناسب در جهت تعلیم و تربیت استفاده کنیم.

مسؤول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه ادامه داد: طی فراخوانی که از طریق امامان روستا صورت گرفت نوجوانان علاقه مند به مداحی برای شرکت در دوره آموزشی «بلبلان حسینی» ثبت نام شدند و جلسات آموزش با شروع ماه محرم آغاز شد.

زینلی پوربا بیان اینکه از مداحان پیشکسوت هر روستا به عنوان استاد برای برگزاری این دوره ها دعوت شد، گفت: امامان روستا و اساتید پای کار ایستادند، برای شرکت کنندگان کتاب تهیه کردند و جلسات آموزشی پرباری شکل گرفت و در جلسات پایانی هم صف های نمادین تشکیل شد و نوآموزان مقابل هم کلاسی های خود مداحی کردند.

وی به اهداف اجرای این طرح اشاره کرد و گفت: ما در صدد هستیم از نوجوانان و جوانان روستا مداح تربیت کنیم تا برای برگزاری مجالس عزاداری و مولودی ائمه اطهار(ع) دچار مشکل نشوند و از توان و ظرفیت موجود در روستایشان به نحو احسن استفاده کنند.

مسؤول کارگروه تعلیم و تربیت قرارگاه پیشرفت و آبادانی سپاه قم افزود: همچنین با شناختی که از مناطق کسب کردیم دریافتیم که برخی از نوجوانان روستایی اعتماد به نفس بالایی ندارند و ما در صددیم با این کار هویت و شخصیت مذهبی به آنها بدهیم و با دادن مسئولیت در مساجد، آنها را در همین سنین جذب دین کنیم.

زینلی پور در پایان با تاکید بر اینکه در طول دوره و انتهای آن بر حسن انجام آموزش ها نظارت کرده و عملکرد دوره ها را ارزیابی کردیم، خاطرنشان کرد: استقبال خوبی از سوی خانواده ها و فرزندانشان از این دوره ها شد که امیدواریم با استمرار آن بتوانیم مداحانی با دانش و آموزش دیده را در روستاها تربیت کنیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcfmjd1.w6dy1agiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما