دوشنبه ۳۱ شهريور ۱۳۹۹ ساعت ۲۳:۳۳
کد مطلب : 91497
منبع : خبرگزاری فارس

5 نشانه همراهی با اهل بیت از دیدگاه امام زین العابدین(ع)

قم نيوز : استاد حوزه علمیه قم با اشاره به روایتی از امام سجاد(ع) راستگویی، صبر در گرفتاری ها، پرهیز از ناسزاگویی و کنترل خشم، پاکی در خلوت و صدقه دادن را از نشانه های همراهی با اهل بیت(ع) ذکر کرد.
5 نشانه همراهی با اهل بیت از دیدگاه امام زین العابدین(ع)
5 نشانه همراهی با اهل بیت از دیدگاه امام زین العابدین(ع)
به گزارش قم نيوز حجت‌الاسلام سید حسین مؤمنی طی سخنانی در حرم مطهر بانوی کرامت همراهی با اهل‌بیت(ع) را راه نجات و کمال بشر دانست و اظهار کرد: امام حسین(ع) نیازی به یاری ندارند و اگر «هل من ناصر» می‌طلبند می‌خواهند دست انسان‌ها را بگیرند.

وی با بیان اینکه امام حسین(ع) حتی به شمر هم می‌گویند دست خود را به خون من آلوده نکن شفاعت جدم را برایت تضمین می کنم، گفت: شمر امام حسین(ع) را دید که بر حق است ولی شقاوت و سنگ‌دلی بر او عارض شد و وعده ابن زیاد را بر وعده پسر پیامبر ترجیح داد.

سخنران حرم بانوی کرامت بودن با اهل‌بیت(ع) را شرط نجات دانست و گفت: انسان برای بقاء در وادی اهل‌بیت(ع) و معیت آنها نباید از آنها فاصله بگیرد، بنابراین باید هر چیزی که ائمه(ع) امر کرده‌اند پیروی و از هرآنچه نهی کرده‌اند اجتناب کنیم.

وی با بیان روایتی از امام سجاد(ع) به نشانه‌های معیت با اهل‌بیت(ع) اشاره کرد و افزود: اولین نشانه، پاکی در خلوت است به این صورت که همیشه و حتی در خلوت، خود را مقابل دوربین خداوند بدانیم؛ دوم صدقه دادن در زمانی که نداریم و گرفتن دست نیازمندان است بنابراین اگر می‌دانیم که فردی نیازمند است خود ما به کمک او برویم و نگذاریم که او دستش را دراز کند.

مؤمنی سومین نشانه همراهی با اهل‌بیت(ع) را صبر در گرفتاری‌ها دانست و گفت: مؤمن در گرفتاری‌ها ایمان و توکلش افزایش پیدا می‌کند زیرا می‌داند که هر چه است در دست قدرت خداوند است در حالی که شیطان وسوسه می‌کند که صبر را از ما بگیرد و ما را از وادی شکر خارج کند.

وی چهارمین نشانه را حلیم بودن در هنگام خشم عنوان کرد و افزود: یکی از دلایل عدم استجابت دعا استفاده از ناسزا در سخن است بنابراین زمانی که انسان عصبانی می‌شود نباید بگذارد که خشم بر عقل انسان غلبه کند؛ در روایات داریم که در هنگام عصبانیت باید وضعیت خود را عوض کنیم و اگر ایستاده هستیم بنشینیم و یا آب بخوریم و ذکر بگوییم تا خشم فروکش کند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: پنجمین نشانه همراهی با اهل‌بیت(ع) راستگویی در زمان ترس است؛ امیرالمؤمنین(ع) فرمودند راست بگویید حتی اگر به ضرر شما باشد چراکه دروغ کلید همه گناهان است؛ متأسفانه برخی از مسؤولان دروغ می‌گویند و انسان تعجب می‌کند که چطور سختی مردم را می‌بینندنشا و به مردم وعده دروغ می‌دهند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcjaxeh.uqevhzsffu.html
نام شما
آدرس ايميل شما