کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

دفاع مقدس الگویی موفق در عرصه داخلی و بین المللی است

خبرگزاری فارس , 31 شهريور 1399 ساعت 22:34

شهردار قم با صدور پیامی فرا رسیدن 31 شهریور ماه سالروز جنگ تحمیلی و آغاز هفته دفاع مقدس را گرامی داشت و اعلام کرد: هشت سال دفاع مقدس نماد قله رفیع مقاومت در تاریخ ایران اسلامی و الگوی مقاومتی موفق در داخل و در صحنه روابط بین‌الملل است.


به گزارش قم نيوز در پیام سید مرتضی سقاییان‌نژاد آمده است: فرهنگ مقاومت با مکتب عاشورا عزت یافت و شیعه مترجمی بسیار زیبا برای رزمایش عملی استقامت و پایمردی است. مقاومت با شهادت مردان الهی تداوم می‌یابد و دشمن در محاسبات خود اشتباه کرده که فکر می‌کند با به شهادت رسانیدن افراد، فرهنگ استقامت و ایثار نابود می‌گردد. سرافرازی پیوست مقاومت و مجاهدت است و به ظاهر مجاهدان می‌آیند و می‌روند اما فرهنگ مقاومت می‌ماند و با شهادت نه نابود و نه منزوی می‌شود بلکه نهادینه می‌گردد.

در این پیام افزوده شده است: امنیت ما مرهون رهبری‌های حکیمانه امام راحل، مقام معظم رهبری و بصیرت و مقاومت مردم است. هشت سال دفاع مقدس نماد قله رفیع مقاومت در تاریخ ایران اسلامی و الگوی مقاومتی موفق در داخل و در صحنه روابط بین‌الملل بوده و از برجسته‌ترین افتخاراتی است که در تاریخ ایران اسلامی به یادگارخواهد ماند و با مجاهدت و ولایت‌مداری است که می‌توان با آرمان و راه امام راحل رضوان الله تعالی علیه وشهیدان، میثاق بست.

در این پیام خاطرنشان شده است: ثبت و مستندسازی ایثارگری‌های دوران دفاع مقدس رسالتی جدی است و ساخت و افتتاح باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در قم در این راستا صورت گرفته تا حلقه‌ای مهم برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت در مناسبات بین نسلی باشد.

در این پیام تصریح شده است: مقاومت، عزت را رقم می‌زند و کنار آمدن با دشمن ننگ و ذلت را در پی دارد. امسال در حالی این هفته، گرامی داشته می‌شود که برخی از صحنه‌ کوره آزمایشات سرافراز بیرون آمدند همچون سردار سرافراز شهید سلیمانی، شهدای مدافع حرم، پزشکان، پرستاران و شهدای مدافع سلامت و برخی سرافکنده و شرمسار همچون سازشکاران با ظلم و تباهی همانند برخی کشورهای عربی.

در این پیام آمده است: توسل رژیم منفور صهیونیستی به کشورهای عربی نشان‌دهنده وضعیت استیصال و نابودی آن و وجود بحران‌های متعدد در این رژیم است. علنی شدن چهره‌ی پلید حکام جیره‌خوار و وابسته به استکبار، باعث فعال‌سازی بیداری کوه‌های آتش‌فشان مردمی خواهد شد.

در بخش دیگری از پیام شهردار قم افزوده شده است: بوی تعفن رژیم غاصب صهیونیسم تاریخ را معذب ساخته و هرگونه توافقی با این رژیم محکوم به شکست و مملو از ننگ و سرافکندگی خواهد بود. توافق امارات با رژیم بی‌ریشه‌ی صهیونیسم تاریخ انقضاء این حکومت را تسریع بخشیده و هر کشوری که به این ذلت تن دهد رسوای تاریخ خواهد شد.

در پایان این پیام تاکید شده است: اینجانب ضمن ادای احترام به شهدای والامقام و خانواده معظم شهیدان، جانبازان، آزادگان و ایثارگران عزیز، آغاز هفته دفاع مقدس و چهلمین سالگرد این هفته غرورآفرین را گرامی داشته و برای همه شهدای جنگ تحمیلی خاصه ۶۰۰۰ شهید استان قم از سردار شهید مهدی زین الدین تا شهدای دیگر، علو درجات و هم‌نشینی با ائمه اطهار علیهم السلام را مسالت دارم. اگر با چشم دل به گلزار شهدا قدم بگذاریم؛ هنوز زمزمه‌ی مناجات‌ها، گریه‌های نیمه شب، رمزهای عملیات و رشادت ها شنیدنی است و اگر از این بزرگ مردان صحنه‌ی پیکار توصیه‌ای طلب نماییم؛ بی‌شک خواهند گفت با ولایت بمانید تا به این مملکت آسیبی نرسد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91498

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91498/دفاع-مقدس-الگویی-موفق-عرصه-داخلی-بین-المللی

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir