کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

استاد حوزه علمیه قم: اشتغال نفس در دنیا و آخرت انسان را نجات می‌دهد

خبرگزاری تسنیم , 2 مهر 1399 ساعت 10:00

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه اشتغال نفس در دنیا و آخرت انسان را نجات می‌دهد گفت: کسی که عمر خود را به کسالت و تنبلی می‌گذراند به مقام معیت با اهل‌بیت(ع) نمی‌رسد.


به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام‌ سید حسین مؤمنی شامگاه دوشنبه در مراسم عزاداری دهه اول ماه صفر که در حرم حضرت معصومه(س) برگزار شد اظهار داشت: امام سجاد(ع) در حدیثی فرمودند انسان نجات پیدا نمی‌کند مگر با سه چیز که نخست نگهداری از زبان است.

هیچ از عضوی از بدن به‌ اندازه زبان در روز قیامت عذاب نمی‌شود

وی با بیان اینکه روز قیامت هیچ از عضوی از بدن به‌اندازه زبان عذاب نمی‌شود افزود: مهم‌ترین دلیل شیوع گناهان زبان در جامعه از بین رفتن قبح گناه‌های صادره از زبان است.

استاد حوزه علمیه قم بیان کرد: امام زین‌العابدین(ع) فرمودند صدقه دادن، صبر کردن در مصیبت‌ها، حلم و راست‌گویی در زمان ترس از شرایط معیت و همراهی با امام است.

مؤمنی با بیان اینکه اشتغال نفس در دنیا و آخرت انسان را نجات می‌دهد عنوان کرد: کسی که عمر خود را به کسالت و تنبلی می‌گذراند به مقام معیت با اهل‌بیت(ع) نمی‌رسد.

وی تصریح کرد: اگر کسی دینی بر گردنش باشد به مقام معیت نمی‌رسد، بسیاری از افراد بوده‌اند که در گذر زمان با اهل‌بیت(ع) بودند ولی در مراحل آخر عمر از مسیر اهل‌بیت(ع) فاصله گرفته و به بیراهه رفتند.

گریه در محضر خداوند و راز و نیاز کردن با او سبب اعتبار انسان می‌شود

استاد حوزه علمیه قم با اشاره به اهمیت گریه از ترس خداوند گفت: یکی از موضوعاتی که امام سجاد(ع) فرمودند انسان را نجات می‌دهد گریه از ترس خدا است، گریه در محضر خداوند و راز و نیاز کردن با او سبب اعتبار انسان می‌شود.

مؤمنی ادامه داد: اگر انسان خطایی کرده باید در محضر خدا استغفار کند و نسبت به عملی که انجام داده احساس مسئولیت و تقصیر کند و از خداوند خاضعانه درخواست عفو و بخشش کند.

وی با اشاره به شروط تحقق معیت اهل‌بیت(ع) بیان کرد: ترک محرمات، نوع‌دوستی، مواسات، کمک مؤمنانه، صبر بر مصائب، حلم در هنگام غصب، صدق در هنگام خوف از جمله این شروط است.

استاد حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: معیت با اهل‌بیت(ع) در دنیا و آخرت، در زیارت عاشورا از خداوند متعال درخواست می‌شود که نیازمند موالات و برائت از دشمنان اهل‌بیت(ع) است.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91526

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91526/استاد-حوزه-علمیه-قم-اشتغال-نفس-دنیا-آخرت-انسان-نجات-می-دهد

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir