کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واردات استان قم از ابتدای امسال 36 درصد کاهش‌یافته است

خبرگزاری تسنیم , 2 مهر 1399 ساعت 18:47

مدیرکل گمرک استان قم گفت: میزان صادرات استان قم در ۵ ماهه نخست سال ۴۹ میلیون دلار بوده که نسبت به سال قبل با ۱۶ درصد رشد منفی روبرو بوده است.


به گزارش قم نیوز محمد خلیلی ظهر امروز در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان که در سالن کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: واردات استان 36 درصد کاهش‌یافته است اما در مجموع وضعیت استان در مقایسه با استان صنعتی مرکزی وضعیت مطلوب و در میزان صادرات در جدول جلوتر است که دلیل این افت بسته بودن مرزها در بحران کرونا است.

وی عنوان کرد: با تدابیر صورت گرفته ستاد مرکزی مبارزه با قاچاق کالا بند29 کالاهای غیرنفتی به‌جای تضمین با تعهد صادر می‌شوند چند شرکت در این زمینه مشکل داشتند و تا جایی که ممکن بود همراهی و کمک کردیم که این مشکلات برطرف شود در توسعه و رونق صادرات استان کمک خواهد کرد.

به گفته مدیرکل گمرک استان قم، در بحث گمرک 50 درصد از کالاهای صادراتی از مسیر سبز صادر می‌شود و مشکلی دراین‌ارتباط وجود ندارد و در واقع صادرکنندگان و واردات کنندگان بدون مشکل و چالش و پلمپ می‌توانند در امر صادرات و واردات فعالیت کنند و خدمات صادراتی ما متنوع بوده درحالی‌که این نوع خدمات داریم چرا باید فعالان صادرات ما از مبدأ استانی دیگر کالاهای خود را صادر کنند.

وی عنوان کرد: با فشارهای ظالمانه تحریم و جنگ اقتصادی روبرو هستیم و با تحلیل کارشناسان بزرگ اروپایی و خارجی اگر این تحریم‌های کمرشکن به یک کشور بزرگ اقتصادی وارد می‌شد از پای درآمده بود اما ایران در حال مقاومت است، باید بخش خصوصی و دولتی در کنار هم همکاری و برای بهبود شرایط صادرات استان قدم بردارند.

خلیلی افزود: با توجه به اتصال گمرک استان به شبکه ریلی به بهترین شکل می‌توان از این ظرفیت استفاده کرد.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91536

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91536/واردات-استان-قم-ابتدای-امسال-36-درصد-کاهش-یافته

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir