کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

توسعه ۱۰ هکتاری باغ موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس قم

خبرگزاری تسنیم , 2 مهر 1399 ساعت 18:29

شهردار قم با اشاره به تکمیل محوطه موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس استان قم گفت: 15 هکتار از محوطه باغ موزه هم تکمیل شده و توسعه 10 هکتاری این پروژه هم در حال انجام است.


به گزارش قم نیوز دکتر سید مرتضی سقاییان‌نژاد در آیین افتتاح باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که با حضور ویدئو کنفرانسی رئیس مجلس شورای اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: دفاع مقدس در تمام مسائل سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کشور ما جاری است.

شهردار قم ادامه حیات انقلاب اسلامی را به‌واسطه هشت سال دفاع مقدس دانست و افزود: عزت و سربلندی جمهوری اسلامی و خودکفایی نسبی در مسائل نظامی و دفاعی به‌واسطه تجربه هشت سال دفاع مقدس است.

سقاییان‌نژاد استقامت و تاب‌آوری مردم را در مقابل تمام سختی‌هایی که در این مدت چهل سال به جمهوری اسلامی تحمیل‌شده را یادآور شد و تأکید کرد: رواج فرهنگ ایثار و شهادت به تأسی از فرهنگ عاشورا به‌واسطه این هشت سال در بین مردم ایران نهادینه‌شده است.

وی عامل نوآوری‌هایی نسل جوان امروز را نیز دفاع مقدس عنوان کرد و گفت: هراندازه در ارتباط با هشت سال و دستاوردهای آن صحبت کنیم لایه‌های مختلفی از آن برای ما روشن خواهد شد.

شهردار قم دفاع مقدس را یک سرمایه ملی دانست و تصریح کرد: این سرمایه امروز مورد دستبرد و انحراف دشمنان قرارگرفته و برای حراست از آن باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

سقاییان‌نژاد با تاکید بر اینکه حراست از سرمایه‌های معنوی نشانه رشد یک ملت است، ادامه داد: باید بدانیم موزه دفاع مقدس یک ساختمان نبوده بلکه یک وجدان و یک فرهنگ است.

وی با تأکید بر حمایت همه دستگاه‌ها و ارگان‌ها یادآور شد: این موزه بعد از افتتاح هم نیاز به حمایت‌های فرهنگی دارد و نباید اجازه بدهیم این موزه به مرحله‌ ایستایی رسیده و یک مکان راکد باشد.

شهردار قم اتحاد و همدلی را عامل به سرانجام رسیدن موزه اعلام و بیان کرد: ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس 8 هزار و 500 متر زیربنا داشته و تا زمان تکمیل نهایی آن چندین برابر هزینه دارد.

سقاییان‌نژاد خاطرنشان کرد: مسائل مادی حل می‌شود اما مسئله معنوی یعنی اینکه به‌صورت هنرمندانه و علمی از دستاوردهای دفاع مقدس دفاع شود کار بسیار سختی است.

وی با تأکید بر لزوم تکمیل ۱۰ هکتار باقی‌مانده یادآور شد: مساحت باغ موزه دفاع مقدس قم ۳۲ هکتار است که از سال ۹۵ با ۱۵ هکتار شروع‌شده و در فاز دوم ۴ و نیم هکتار نزدیک به اطراف ساختمان کارشده و نزدیک به ده هکتار دیگر باید تکمیل شود.

شهردار قم در پایان باغ‌موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس را نگین بوستان هزار هکتاری قم دانست و افزود: باغ‌موزه پیوست فرهنگی بوستان هزار هکتاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ 137


کد مطلب: 91539

آدرس مطلب :
https://www.qomnews.ir/fa/news/91539/توسعه-۱۰-هکتاری-باغ-موزه-انقلاب-اسلامی-دفاع-مقدس-قم

قم نیوز
  https://www.qomnews.ir