جمعه ۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۸:۲۸
کد مطلب : 91565
منبع : خبرگزاری مهر
مدیرکل تبلیغات اسلامی قم تاکید کرد

استمرار نظارت وبازرسی بهداشتی از هیئت ها و مراسمهای عزاداری در قم

قم نيوز : مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: بازرسی و نظارت سازمان تبلیغات بر شیوه رعایت دستور العمل های بهداشتی در هیئت ها و مراسم های عزاداری در سطح شهر قم تداوم دارد.
استمرار نظارت وبازرسی بهداشتی از هیئت ها و مراسمهای عزاداری در قم
استمرار نظارت وبازرسی بهداشتی از هیئت ها و مراسمهای عزاداری در قم
به گزارش قم نیوز حجت‌الاسلام عزت زمانی ظهر امروز در جلسه ستاد مدیریت بحران استان در سالن کرامت استانداری قم با اشاره به نظارت مستمر بر مراسم‌های عزاداری محرم و صفر گفت: مراسم‌های عزاداری بسیاری در سطح استان قم برگزار می‌شود که بیشتر آنها پروتکل‌های بهداشتی را رعایت می‌کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به اینکه برخی هیأت‌ها برای برگزاری مراسم در سامانه ثبت نام نکرده‌اند گفت: برخی هیأت‌ها و مراسم‌های خانگی در رعایت پروتکل‌های بهداشتی کم توجه بودند.

وی با اشاره به دریافت ۵۱۰ گزارش مردمی از طریق سامانه مشترک بین سازمان تبلیغات، شهرداری و مرکز بهداشت گفت: در ماه محرم به دلیل کم توجهی به دستورالعمل‌های بهداشتی به ۲۰ هیئت تذکر شفاهی دادیم.

عزت زمانی از نبود متولی برای برگزاری مراسم‌های تعزیه در سطح شهر گلایه کرد و افزود: سازمان تبلیغات در زمینه صدور مجوز برگزاری مراسم تعزیه مسئولیتی ندارد و مشخص نیست که این تعزیه‌ها در سطح شهر با کدام مجوز و سازوکاری برگزاری برگزار می‌شود که این مسئله نیازمند تصمیم سازی جدی است.

وی دسترسی به اماکن رو باز را یکی دیگر از دغدغه‌های سازمان تبلیغات برشمرد و افزود: در دهه اول مدارس و بقاع متبرکه برای برگزاری مراسم کمک کردند اما دسترسی هیئت‌ها به بقاع متبرکه مشکل است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با اشاره به تعطیلی مدارس استان در سطح شهر به دلیل شرایط قرمز کرونایی گفت تعطیل بودن مدارس ظرفیت خوبی برای هیئت‌های عزاداری است که مراسم‌های صفر را در مدارس برگزار کنند.
انتهای پیام / 137
https://qomnews.ir/vdcfttd1.w6dyvagiiw.html
نام شما
آدرس ايميل شما