دوشنبه ۷ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۳:۲۰
کد مطلب : 91633
منبع : خبرگزاری تسنیم

ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ‌زنی می‌شود

قم نيوز : مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم گفت: ایستگاه آتش‌نشانی مادر و بزرگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ زنی می‌شود.
ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ‌زنی می‌شود
ایستگاه آتش‌نشانی در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ‌زنی می‌شود
به گزارش قم نیوز عباس جعفری با گرامیداشت هفته دفاع مقدس و تقارن این ایام با 7 مهرماه، روز ملی آتش نشانی اظهار داشت: این روز به دلیل شهادت 60 نفر از نیروی آتش‌نشانی در جریان دفاع مقدس در سال 58 نام‌گذاری شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم افزود: در ابتدای جنگ تحمیلی، بمباران شدیدی توسط هواپیماهای بعثی عراق به ویژه نقاط صنعتی و پالایشگاه‌های آبادان را مورد هدف قرار داد و در این روز آتش‌نشانان استان خوزستان در جهت عملیات اطفاء حریق به صحنه آمدند.

وی تصریح کرد: در حین عملیات، بارها منطقه در آن روز بمباران شد، اما نیروهای شجاع دست از کار نکشیدند و تعداد زیادی از همکاران در جهت نجات جان افراد شهید شدند و این روز به نام آتش نشان نام گذاری شد.

جعفری در ادامه پیرامون ظرفیت‌های آتش‌نشانی در قم بیان کرد: در حال حاضر 24 ایستگاه آتش نشانی در قم فعال است که با توجه به میزان جمعیت، تناسب خوبی بین امکانات و تجهیزات دیده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در جهت افزایش ظرفیت‌های خدماتی در حوزه آتش نشانی، ایستگاه آتش‌نشانی مادر و بزرگ در بلوار پیامبر اعظم(ص) در قم کلنگ زنی می‌شود.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی قم عنوان کرد: جانمایی ایستگاه آتش‌نشانی مادر در قم کارشناسی شده است، چرا که بلوار پیامبر اعظم(ص) دارای مرکزیت است و در مسیر به شرق و غرب و شمال و جنوب استان دسترسی وجود دارد.

وی گفت: این ایستگاه بسیار بزرگ براساس برآورد‌های انجام شده برای ساخت ابنیه به 25 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و این اعتبار به غیر از هزینه تجهیزات است.

جعفری تصریح کرد: قیمت یک بالابر مجهز بیش از 50 میلیارد تومان است و در تجهیز آتش نشانی به بیش از 200 میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم، پروژه به مزایده رفته و واگذاری طرح به پیکانکار شروع شده است و با کلنگ زنی زمین، ساخت آن آغاز می‌شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcbf0b9.rhb8fpiuur.html
نام شما
آدرس ايميل شما