چهارشنبه ۹ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۲
کد مطلب : 91693
منبع : خبرگزاری فارس

ثبت رسمی درس «مهدویت» در دروس خارج حوزه علمیه قم

قم نيوز : درس خارج مهدویت آیت الله نجم الدین مُروِّجی طبسی به عنوان یک درس خارج غیر فقه و اصول در لیست دروس رسمی خارج حوزه علمیه قم قرار گرفت.
ثبت رسمی درس «مهدویت» در دروس خارج حوزه علمیه قم
ثبت رسمی درس «مهدویت» در دروس خارج حوزه علمیه قم
به گزارش قم نیوز این درس که سابقه ای 12 ساله در حوزه علمیه قم دارد از سوی هیأت ارزیاب منتخب شورای عالی حوزه های علمیه به عنوان یک درس خارج غیر فقه و اصول، ثبت رسمی شد.

علل غیبت، بررسی متون مربوط به زمان ظهور حضرت بقیت الله الاعظم (عج) در مکّه، ویژگی ها و شاخصه های حکومت امام زمان (عج)، سرنوشت یهود در عصر ظهور، یاران و اصحاب امام زمان (عج) در دوران ظهور و احکام جدید زمان ظهور از جمله مباحثی بوده اند که آیت الله مروّجی طبسی در سال های گذشته و بر اساس بررسی دقیق آیات و روایات در دروس خارج مهدویت خود و با حضور جمعی از شاگردان و طلاب حوزه علمیه قم به آن ها پرداخته است.

همچنین نقش علما در عصر ظهور امام زمان (عج) و ردّ ادعای مخالفت علمای شیعه با حضرت مهدی (عج) از دیگر مباحث مطرح شده در این دروس بوده و به این نتیجه رسیده است که فقهای شیعه نقش زمینه ساز و مُروّج فرهنگ مهدویت را دارند و روایات، بیانگر پاداش عظیم آنان در همین موضوع در قیامت است.

تمرکز بر بحث های رجالی مُقارن و همچنین بیان شبهات و مسائل روز در موضوع مهدویت و پاسخگویی به آن ها از ویژگی های دروس خارج مهدویت این استاد حوزه علمیه قم است.

درس خارج مهدویت آیت الله مروجی طبسی در سال تحصیلی جدید نیز در روزهای شنبه تا سه‌شنبه و از ساعت 10 تا 11 در دفتر وی واقع در خیابان شهیدین قم و با رعایت دستورالعمل های بهداشتی برقرار است، ضمن آن که قرار گرفتن این درس در لیست رسمی دروس خارج حوزه علمیه قم سبب می‌شود تا مقدّمات پخش آنلاین و مجازی درس نیز از طریق سامانه های حوزه علمیه قم فراهم شود.

آیت الله نجم الدین مروّجی طبسی از شاگردان و یاران دیرین برخی مراجع معظم تقلید و بویژه حضرت امام خمینی (ره)، آیت الله حکیم و آیت الله خوئی است که سابقه حضور در جبهه های نبرد حق علیه باطل و شرکت در برخی عملیات های دوران دفاع مقدس را نیز دارد.

«دراسات فقهیّه فی مسائل خلافیّه» در فقه تطبیقی از تألیفات وی به عنوان کتاب سال حوزه برگزیده شده است.

در عین حال تألیف و تدوین آثاری مانند «معجم احادیث الامام مهدی (عج)» (با همکاری جمعی از نویسندگان)، «چشم اندازی به حکومت حضرت مهدی (عج)»، «تا ظهور»، «نشانه هایی از دولت موعود»، «درسنامه نقد وهابیت»، «درسنامه رجال مقارن»، «رجعت از نگاه فریقین» و «فی رِحاب حکومه الامام المهدی (عج)» از دیگر آثار علمی منتشر شده از این استاد برجسته حوزه علمیه قم است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchx-nw.23nzwdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما