پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۰۹:۰۰
کد مطلب : 91701
منبع : خبرگزاری تسنیم

بیش از 200 استاد خوشنویس در استان قم مشغول فعالیت هستند

قم نيوز : مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم بابیان اینکه بیش از ۲۰۰ استاد خوشنویس در استان قم مشغول فعالیت هستند، گفت: استان قم در زمینهٔ خوشنویسی ظرفیت بسیار بالایی دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.
بیش از ۲۰۰ استاد خوشنویس در استان قم مشغول فعالیت هستند
بیش از ۲۰۰ استاد خوشنویس در استان قم مشغول فعالیت هستند
به گزارش قم نیوز سید موسی حسینی کاشانی اظهار داشت: استان قم در زمینهٔ خوشنویسی ظرفیت بسیار بالایی دارد که نیازمند توجه بیشتر مسئولین است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم افزود: اگر در بخش ثلث و نسخ ارزیابی به کل کشور داشته باشیم استان قم رتبه نخست کشور را دارد.

وی بیان کرد: سال گذشته جشنواره خوشنویسی در استان قزوین برگزار شد که در بین 6 نفر برتر، 5 نفر از استان قم حضور داشتند که این موضوع ظرفیت بسیار خوب برای هنر خوشنویسی استان است.

حسینی کاشانی بابیان اینکه بیش از 200 استاد خوشنویس در استان قم مشغول فعالیت هستند، عنوان کرد: امیدوارم با رایزنی‌های صورت گرفته درزمینهٔ آثار خوشنویسی ثلث و نسخ، استان قم به جایگاه پایتختی دست پیدا کند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم تصریح کرد: هنر خوشنویسی هنر بی حاشیه و متعالی است و از اقشار مختلف در آن حضور دارند که روحانی، معلم و بازیگر خوشنویس داریم و خوبی این هنر است که از همه مجموعه‌ها خود را نشان داده است.

وی ادامه داد: کرونا برای بخش هنری ظرفیتی ایجاد کرد و نخستین مجموعه هنری که توانست آموزش از راه دور را ایجاد کند انجمن خوشنویسان استان بود، هنرجوهای زیادی از استان‌های مختلف در دوره آنلاین خوشنویسی شرکت کردند.

حسینی کاشانی خاطرنشان کرد: آموزش از راه دور هنر خوشنویسی استان به‌صورت آنلاین برگزار می‌شود و ارزیابی که صورت گرفت اساتید و هنرجوها از این دوره‌ها رضایت دارند، امیدوارم در بخش‌های مختلف هنری نیز این ظرفیت آموزش آنلاین را داشته باشیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchzqnw.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما