پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۷:۰۰
کد مطلب : 91716
منبع : خبرگزاری فارس

صرفه‌جویی ۴ میلیاردی در پروژه‌های کاشت فضای سبز قم

قم نيوز : مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به طراحی کاشت ٩٠٠ هزار متر مربع از پروژه‌های توسعه فضای سبز شهر قم در سازمان، گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون طراحی کاشت ۳۲ پروژه مهم توسعه فضای سبز انجام شده و پس از تصویب در کارگروه تخصصی طراحی و توسعه فضای سبز برای اجرا ابلاغ شده است.
صرفه‌جویی ۴ میلیاردی در پروژه‌های کاشت فضای سبز قم
صرفه‌جویی ۴ میلیاردی در پروژه‌های کاشت فضای سبز قم
به گزارش قم نیوز پیام جوادیان با اشاره به اهمیت طراحی خلاقانه و منطبق با سیما و منظر شهری، گفت: خوشبختانه از ابتدای سال جاری تاکنون ۳۲ پروژه مهم توسعه فضای سبز با مساحتی بالغ بر 897 هزار متر مربع تهیه و پس از طرح و بررسی در کارگروه طراحی و توسعه فضای سبز سازمان برای اجرا به مناطق هشتگانه ابلاغ شده است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم افزود: با توجه به اهمیت طراحی کاشت پروژه‌های توسعه فضای سبز، طراحی این پروژه‌ها از سال ٩۵ با فرآیند جدید صورت می‌پذیرد که نتیجه آن اعمال نظرات کارشناسی و دستیابی به فضای سبز زیبا و مطلوب است.

جوادیان با اشاره به وظایف کارگروه تخصصی طراحی و توسعه، اظهار کرد: پس از درخواست ادارات فضای سبز مناطق با هدف کاهش هزینه‌ها و خطاهای احتمالی بازدیدهای اولیه میدانی انجام و طرح و کانسپت پیشنهادی کارشناسان مناطق دریافت و به همراه چند کانسپت دیگر در معاونت فنی سازمان پارک‌ها و فضای سبز قم مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: سپس طرح فاز یک پروژه توسعه فضای سبز تهیه و در معاونت فنی سازمان مورد بازبینی قرار گرفته و یک یا دو طرح نهایی می‌شود و پس از آن طرح در جلسه کارگروه طراحی و توسعه فضای سبز تشکیل و بعد از نقد و بررسی و طرح نهایی تصویب و به مناطق ارسال می گردد.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم با اشاره به صرفه جویی اقتصادی انجام پروژه‌های طراحی در سازمان، اظهار کرد: نکته حائز اهمیت این است که قبلاً طی دوره‌ای روال بر این بوده است که طراحی کاشت پروژه‌ها را بخش خصوصی انجام می‌داد ولی این روال از ۵ سال گذشته تغییر کرده و با تشکیل کارگروهای تخصصی سازمان و به همت همکاران طرح تهیه و تنظیم می‌شود که این امر باعث صرفه جویی قابل ملاحظه‌ای در هزینه‌ها شده است.

جوادیان با اشاره به نوع پروژه‌های طراحی شده، افزود: از تعداد ٣٢ پروژه ۱۵ عدد مربوط به فضای سبز بوستان‌های شهری، ١۴ طرح مربوط به فضای سبز لکه‌ها و معابر شهری و ۳ طرح مربوط به پروژه‌های جنگل‌کاری است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نیمه اول سال جاری رکورد خوبی در تهیه طرح‌های کاشت داشتیم به طوری ٣٢ پروژه توسعه فضای سبز در سازمان طراحی و پس از تصویب در کارگروه تخصصی برای اجرا به مناطق ارسال شده است که در مجموع ۴ میلیارد ریال صرفه‌جویی داشته است.

مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم در پایان با اشاره به محدودیت گونه‌های سازگار با اقلیم شهر قم، گفت: تلاش می‌کنیم با انتخاب گونه‌های سازگار با شرایط اقلیمی شهر قم و ایجاد فضای سبز پایدارتر، شاهد توسعه و ارتقای فضای سبز شهر قم باشیم، از پروژه‌هایی شاخصی که در این مدت طراحی کاشت ان انجام شده است می‌توان پروژه‌های پارک موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، باغ پرندگان، فاز یک بوستان خضر نبی، فاز دو بوستان شهید زین الدین، بوستانهای محله هفت، پنج و سه و بوستان عترت در پردیسان است.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcd950n.yt0ff6a22y.html
نام شما
آدرس ايميل شما