پنجشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۲۰:۰۷
کد مطلب : 91720
منبع : خبرگزاری فارس

طرح‌های ترافیکی شهر قم با پیشرفته‌ترین نرم‌افزار در دنیا شبیه‌سازی می‌شود

قم نيوز : مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم از شبیه‌سازی طرح‌های ترافیکی شهر با استفاده از پیشرفته‌ترین نرم‌افزار این حوزه در دنیا خبر داد.
طرح‌های ترافیکی شهر قم با پیشرفته‌ترین نرم‌افزار در دنیا شبیه‌سازی می‌شود
طرح‌های ترافیکی شهر قم با پیشرفته‌ترین نرم‌افزار در دنیا شبیه‌سازی می‌شود
به گزارش قم نیوز حامد خسروی با اشاره به شبیه‌سازی وضعیت ترافیکی شهر در سال‌های آینده، اظهار داشت: در طرح جامع حمل‌ونقل شهر قم از نرم‌افزار شبیه‌ساز ترافیکی که یکی از پیشرفته‌ترین نرم‌افزارهای دنیا بوده استفاده می‌شود که خروجی‌های این نرم‌افزار نقشه راه ترافیکی شهر را شبیه‌سازی می‌کند.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم یکی از خروجی‌های نرم‌افزار را عدم تعریض خیابان‌های آذر و صفائیه دانست و ابراز کرد: برای این خیابان‌ها نرم‌افزار نشان می‌دهد نیازمند افزایش سطح طرح ترافیک بوده و نباید با تعریض خیابان جاذبه‌های سفر با خودروی شخصی را در مرکز شهر ایجاد کنیم.

خسروی خاطرنشان کرد: این نرم‌افزار المانی برای مدل‌سازی ترافیک در بیشتر کشورهای جهان استفاده‌شده و با اتصال این نرم‌افزار به دوربین‌های تردد شمار در سطح شهر و ورودی‌های شهر می‌توان شکل ترافیک شهر را در سال‌های آینده مدل‌سازی کرده و سناریوهای لازم را ارائه دهد.

وی ساخت معبر را بر اساس تحقیقات روز دنیا عامل افزایش ترافیک خواند و ابراز کرد: امروز با توجه به داده‌های نرم‌افزار شبیه‌ساز ترافیکی هیچ پروژه‌ای بدون نظر کارشناسی و داده‌های نرم‌افزار اجرانشده و از سیستم قائل به شخص بودن خارج‌شده‌ایم.

مدیر بخش مطالعات معاونت حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم موارد احصاء شده از نرم‌افزار را تشریح کرد و گفت: در اجرای پروژه فاز پنج عمار یاسر با توجه به اطلاعاتی که به نرم‌افزار داده‌شده یک مشکل و گره ترافیکی در خیابان بیگدلی و میدان سپاه اعلام می‌کند که کارشناسان باید ضمن اجرای این پروژه برای این گره ترافیکی نیز تدابیری اندیشیده و طرحی ویژه اجرایی شود.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdciuya3.t1azr2bcct.html
نام شما
آدرس ايميل شما