يکشنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۲۳
کد مطلب : 91779
منبع : خبرگزاری تسنیم

استاندار قم:‌ در نقطه اوج شیوع کرونا قرار داریم / نگران روزهای آینده هستیم

قم نيوز : استاندار قم گفت: شهروندان به هیچ عنوان به شایعات مبنی بر صدور ویزا به عراق توجه نکنند.
استاندار قم:‌ در نقطه اوج شیوع کرونا قرار داریم / نگران روزهای آینده هستیم / راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود
استاندار قم:‌ در نقطه اوج شیوع کرونا قرار داریم / نگران روزهای آینده هستیم / راهپیمایی اربعین برگزار نمی‌شود
به گزارش قم نیوز بهرام سرمست در جلسه ستاد اربعین استان که در تالار کرامت استانداری برگزار شد، اظهار داشت: شهروندان و هیئت‌های مذهبی در بسیاری از مولفه‌های بهداشتی پیشگام بودند، اما اخیرا به دلیل عادی‌انگاری شاهد اوج گرفتن کرونا در قم بوده‌ایم.

استاندار قم افزود: از نظرات علما و مراجع و خرد جمعی در کنترل کرونا استفاده می‌کنیم، به ویژه نظرات تخصصی سلامت می‌تواند راهگشای کاهش آمار ابتلا باشد.

وی تصریح کرد: سلامت افرادی که در تجمعات و مناسبت‌ها حاضر می‌شوند در خطر قرار دارد و هر فردی که در تجمعی شرکت می‌کند جان خود و دیگران را به مخاطره می‌اندازد.

سرمست بیان کرد: باید در کنار هم و با استفاده از همه ظرفیت‌ها و همدلی جبهه درمان و گروه جهادی و مردم و موکب و هیئت‌ها و شهروندان در جهت مقابله با کرونا قدم برداریم.

وی خاطرنشان کرد: در این میان سهم مردم از همه ما بیشتر است و هر چه میزان پایبندی به رعایت پروتکل‌ها کاهش یافت، بیماری بیشتر می‌شود.

استاندار قم عنوان کرد: در نقطه اوج شیوع بیماری قرار داریم و نگران روزهای آینده هستیم تا به دنبال شیوع ویروس، فوتی‌ها افزایش نیابد، وقتی یک نفر فوت می‌کند، ستون خیمه نهاد خانواده فرو می‌ریزد.

وی افزود: این همه ضایعه قابل تحمل نیست و باید به کادر درمان و پزشکی و مدافعان سلامت و گروه‌های جهادی کمک کنیم، شهروندان نیز در کاهش بیماری مطالباتی دارند و همه دارای مسئولیت اجتماعی هستیم و باید در رعایت مسائل بهداشتی تلاش کنیم.

سرمست گفت: به دلیل طولانی‌تر شدن روند شیوع، بی‌تفاوتی در جامعه بیشتر شده است و با این شتابی که ‌پیش می‌رویم مانند دوره فروردین با بحران مواجه می‌شویم، البته شهروندان در عید نوروز و روز طبیعت و نیمه شعبان این پروتکل‌ها را رعایت کردند و این برگ زرینی بود که ماندگار است.

وی ادامه داد: در موج اول کرونا در قم به لحاظ آمادگی دو هزار تخت بیمارستانی سیار درخواست شد اما با کاهش آمار مواجه شدیم، در آن دوران تکمیل بیمارستان امیرالمومنین(ع) و مادر در دستور کار قرار گرفت و امروز بدون اینکه این بیمارستان به طور رسمی افتتاح شود، 80 نفر از بیمار کرونایی پذیرش کرده است.

بیمارستان مادر در 5 ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد

استاندار قم بیان کرد: بیمارستان مادر نیز در 5 ماه آینده به مرحله بهره‌برداری می‌رسد و در کنار این همراهی و همدلی ما هم ادای دین می‌کنیم.

وی عنوان کرد: توسعه زیرساختها و ساخت واحدهای درمانی و بهداشتی اهمیت زیادی دارد و ارکان نظام و نمایندگان و تشکیلات قضایی در استان همدلی خوبی در مدیریت کرونا نشان دادند، از مواکب نیز انتظار داریم در این محدودیت‌ها، همکاری لازم را داشته باشند.

سرمست خاطرنشان کرد: امسال هیچ گونه راهپیمایی در ایران و عراق برگزار نمی‌شود و شهروندان به هیچ عنوان به شایعات مبنی بر صدور ویزا به عراق توجه نکنند، نیروی انتظامی از تردد افرادی که عزم سفر به عراق دارند جلوگیری می‌کند.

راهپیمایی نمادین اربعین در قم برگزار نمی‌شود

وی تصریح کرد: راهپیمایی نمادین اربعین در قم برگزار نمی‌شود و نیاز داریم افرادی که در سالهای گذشته به زائران خدمت می‌کردند در این وضعیت به نیروهای بیمارستانی، بیماران و افراد آسیب‌دیده در کرونا، کمک کنند.

استاندار قم اظهار کرد: در ابتدای شیوع دشمنان به دنبال این بودند تقابل و دوگانگی بین عزاداران ایام محرم ایجاد کنند و خوشبختانه این بلوغ فکری در هیئت و موکب‌ها وجود دارد و کمک‌های مومنانه یک ابتکار عمل در پاسخ به ندای رهبری بود  که به سمت مردم نیازمند سرازیر شد، ما برای افزایش مشارکت‌ها به راهنمایی و کمک بزرگان نیاز داریم.

وی گفت: در جهت احداث یک پایگاه برای مواکب قمی در مهران، زمینی را پیگیری کرده‌ایم که ساخت آن نیاز به همت دارد تا بتوانیم پس از شیوع کرونا، در ارائه خدمات به زائران از امکانات لازم برخوردار شویم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdccomqo.2bqsm8laa2.html
نام شما
آدرس ايميل شما