دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۵:۵۰
کد مطلب : 91800
منبع : خبرگزاری مهر

هم افزایی تولیدکنندگان قمی برای برندسازی در بازارهای جهانی

قم نيوز : رئیس سازمان صمت قم گفت: تولیدکنندگان پنج کالای بومی استان قم، در قالب «خوشه» برای ورود به بازارهای جهانی اقدام به ایجاد برند مش
هم افزایی تولیدکنندگان قمی برای برندسازی در بازارهای جهانی
هم افزایی تولیدکنندگان قمی برای برندسازی در بازارهای جهانی
به گزارش قم نیوز محمود سیجانی با بیان اینکه در استان قم ۵ کالا به عنوان کالای بومی معرفی می‌شود، گفت: فرش، کفش، سوهان، سنگ و مصنوعات چوبی در قالب «خوشه» توسط شرکت شهرک‌های صنعتی استان قم پذیرفته می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قم در ادامه با اشاره به اینکه یکی از اهدافی که «خوشه سازی» دنبال می‌کند «برند سازی» است، افزود: کالاهای کفش، فرش و چوب و مبلمان مراحل خوشه سازی آنها طی شده است و هر سه دارای برند هم هستند.

وی با تاکید بر اینکه ظرفیت خوبی از سنگ، خصوصاً سنگ‌های قیمتی در استان وجود دارد، اظهار داشت: هم اکنون مراحل خوشه سازی سنگ قم در مرحله مطالعه است و قطعاً این خوشه هم به برند سازی می‌رسد و با مطالعه هر خوشه توسط بخش خصوصی و صنعتگران همان صنف، آسیب شناسی و راهکارها ارائه می‌شود و بازارهای هدف نیز برای این برندها مشخص می‌شود.

سیجانی با اشاره به اینکه هرکدام از تولیدکنندگان محصولات خود را در بازارهای داخلی با برند اختصاصی خود توزیع می‌کنند گفت: برای اینکه در بازارهای جهانی قدرت رقابت بیشتری داشته باشیم خوشه‌های صنعتی قم اقدام به ایجاد برند واحد کرده اند.

وی افزود: تولیدکنندگان قمی با هم افزایی در قالب یک برند واحد وارد بازارهای جهانی می‌شوند و محصول خود را با یک برند خاص در قالب خوشه عرضه می‌کنند.
انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdchv6nw.23nzvdftt2.html
نام شما
آدرس ايميل شما