دوشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۹ ساعت ۱۶:۵۶
کد مطلب : 91803
منبع : خبرگزاری تسنیم

شرایط کرونا در قم بحرانی است

قم نيوز : رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: شرایط کشور و شهر قم بحرانی است، کادر بهداشت و درمان به‌طور ویژه در حال خدمت به مردم استان هستند و آحاد مردم باید در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
شرایط کرونا در قم بحرانی است/ کادر درمان به‌طور ویژه در حال خدمت به مردم هستند
شرایط کرونا در قم بحرانی است/ کادر درمان به‌طور ویژه در حال خدمت به مردم هستند
به گزارش قم نیوز عبدالله جلالی ظهر امروز در یک‌صد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، اظهار داشت: دولت و ستاد ملی کرونا باید تصمیمات به نگام گرفته و مبتنی بر مطالعه، علم و آگاهی باشد.

وی با تأکید بر اینکه کادر بهداشت و درمان به‌طور ویژه در حال خدمت به مردم استان هستند، افزود: آحاد مردم باید در پیشگیری از شیوع ویروس کرونا همکاری و همراهی لازم را داشته باشند، مردم باید با رعایت نکات بهداشتی کمک به کاهش شیوع کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: بوستان‌ها باید محدود شود اما نباید مسدود شود و مردم باید از فضای پرنشاط آن‌ها در این شرایط بحرانی و ترس آفرین استفاده کنند.

جلالی بابیان اینکه شرایط کشور و شهر قم بحرانی است، گفت: مجموعه مردم، مسئولین و کادر بهداشت و درمان باید دست در دست هم با این ویروس مقابله  کنند.

حسین اسلامی عضو شورای اسلامی شهر قم نیز در این جلسه بیان کرد: گاهی یک چراغ روشنایی یا احداث یک پارکینگ بخش زیادی از مشکلات و وقوع جرائم را کاهش می‌دهد، پلیس اولویت‌های خود را در تعریض شوارع و ایجاد خدمات با توجه به امکاناتی که شهر دارد روشن کند.

وی افزود: در بلوار آیت‌الله بروجردی تا زمانی که دوربین نبود تصادفات شدیدی داشتیم و امروز شاهدیم بسیار این شرایط بهبودیافته است.

عضو شورای اسلامی شهر قم بیان کرد: یکی از مشکلات ما در راه اندازی دوربین‌های ترافیکی شهر با پیمانکاری قراردادی بسته شد که در زمان قرارداد دوربین‌ها منطبق با استاندارد بوده اما امروز مطابقت ندارد و به همین خاطر نیاز است هزینه قابل‌توجهی در این زمینه صورت گیرد.

وی عنوان کرد: یکی از مشکلات ما درراه اندازی دوربین‌های ترافیکی شهر با پیمانکاری قراردادی بسته شد که در زمان قرارداد دوربین‌ها منطبق با استاندارد بوده اما امروز مطابقت ندارد و به همین خاطر نیاز است هزینه قابل‌توجهی در این زمینه صورت گیرد.

محمود مسگری عضو شورای اسلامی شهر قم در این جلسه گفت: مدیریت شهری در بحث پیشگیری وضعی بیشترین اشتراک را با پلیس دارد که این بحث از طریق حذف امکان وقوع جرم در سطح شهر رخ می‌دهد تا فرصت وقوع جرم‌گرفته شود.

دغدغه علما و متدینین در حوزه حجاب و عفاف موردتوجه قرار بگیرد

وی افزود: باید دغدغه علما و متدینین در حوزه حجاب و عفاف موردتوجه قرار بگیرد، در شهر مقدس قم دستی در حال دامن زدن به بحث حجاب و عفاف است و نیاز است پلیس اقدامی ویژه در این زمینه انجام بدهد، نباید اجازه داد جایگاه ویژه این خطه مقدس با برخی بی‌توجهی‌ها به این مسئله مهم خدشه‌دار شود و به‌زعم برخی ساده‌انگارانه اولویت به مسائل دیگر داده شود.

عضو شورای اسلامی شهر قم گفت: نباید با بحث حجاب و عفاف ساده‌انگارانه برخورد شود، قطعاً دشمن به دنبال این است که بحث حجاب و عفاف را در قم کمرنگ جلوه دهد و باید فکری در این زمینه صورت گیرد.

یک‌سوم تماس‌هایی که در خصوص جرائم در قم صورت می‌گیرد فوریت‌های پلیسی است

سردار سید محمود میر فیضی فرمانده انتظامی استان قم نیز در این جلسه گفت: یکی از مطالبات مردم حضور به‌موقع پلیس درصحنه تخلفات و جرائم است؛ یک‌سوم تماس‌هایی که در خصوص جرائم در قم صورت می‌گیرد فوریت‌های پلیسی است.

فرمانده انتظامی استان قم بابیان اینکه روزانه در استان قم 822 نفر از کلانتری‌ها خدمات می‌گیرند، افزود: در کنار آن‌ها در هر یک از واحدهای راهور و اماکن  روزانه بیش از 2 هزار نفر خدمات می‌گیرند و مجموعاً در 6 ماهه گذشته 400 هزار نفر خدمات گرفته‌اند.

وی با تأکید بر اینکه بیش از 4 هزار نفر در 6 ماه گذشته به دلیل تصادفات مجروح شده‌اند، خاطرنشان کرد: روزانه 15 مورد نزاع و درگیری داریم البته رتبه ما در کشور جایگاه 28 است اما می‌توانیم با برخی مداخلات همین را هم کاهش دهیم.

انتهای پیام/ 137
https://qomnews.ir/vdcaeano.49n6w15kk4.html
نام شما
آدرس ايميل شما